עמוד:84

בהמשך היחידה נעסוק בדרכים השונות שבהן האדם מעצב את הסביבה , נבחן כמה מרכיבים בולטים בנוף ובמרחב , ונחשוף מה מספרים מרכיבים אילו על השקפת עולמו , תרבותו , שאיפותיו וערכיו של האדם . בפרק הראשון נעסוק בשפה , בפרק השני בדת , בפרק השלישי בשימור נופי מורשת תרבותית ונופי טבע , ובפרק הרביעי בתיירות . ? . 1 א . ערכו רשימה של 5 נופי יומיום ו5- נופים סימבוליים בישראל . בחרו 4 מהם 2 ) נופי יומיום ו2- נופים סימבוליים ) וכתבו לגבי כל אחד : ב . מה אפשר ללמוד ממנו על החברה והתרבות של בני המקום - כיום ? ג . תארו שינויים מרכזיים שעבר נוף זה מאז נוצר ועד היום וכתבו בקצרה , מה אפשר ללמוד מהשינויים הללו על התרבות והחברה של בני המקום - בתקופות השונות ? ד . הציגו קבוצות אוכלוסייה העשויות להעניק משמעות שונה לנופים הללו . . 2 התבוננו במפה המצוירת שלפניכם , כיצד מיוצגים בה אזורים או מקומות שונים בישראל ? אילו אתם הייתם צריכים לאפיין ולייצג את אחד המקומות במפה , מה הייתם בוחרים לצייר ? . 3 מצאו ( או הכינו בעצמכם ) ייצוג של נוף בצילום , ביצירת אמנות או בכל צורה אחרת וכתבו : מהי משמעות הנוף לפי ייצוג זה . American Progress מאת ג'ון גאסט 1872 ) Gast ( החירות בדמותה של אלת החירות מהמיתולוגיה היוונית מובילה את המתיישבים אל הספר . בציור נראים המתיישבים החלוצים בדרכם אל המערב , "כובשים" את השממה ומביאים את בשורת המודרניזציה . בצד הימני של הציור מוצגים מאפייני המודרניזציה : ספינות ורכבות בדרכם מערבה , ובצד השמאלי מוצגים מאפייני הספר : בעלי חיים ואינדיאנים ילידיים נמלטים או נדחקים לשולי התמונה מפת ישראל , 2004 המאיירת : רותו מודן

ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר