עמוד:101

לדיון בכיתה ה' ניסה להעביר לאליהו מסר , לא במילים אלא באמצעות פעולות ומעשים . גם במציאות שלנו , לפעמים מעבירים מסרים באמצעות מעשים ולא באמצעות מילים . לדוגמה : אם המורים או ההורים רוצים להעביר מסר בנושא "חשיבות איכות הסביבה" - הם יכולים לדבר על זה , והם יכולים לעשות : להשליך בקבוק פלסטיק למכל המחזור . איזו מהדרכים להעברת המסר יעילה יותר בעיניכם ? מדוע ? סיכום ביניים עד כה , נראה שעל אף ההצלחה של אליהו בהר הכרמל - אליהו עצמו מיואש והוא מלא טענות כלפי העם . אז מה יהיה עכשיו !? מפוטר ! פס' 18-15 בפס' 16-15 ה' מצווה על אליהו למנות כמה אנשים לכמה תפקידים שונים . קראו את הפסוקים . 18 העתיקו למחברת מהרשימה שלפניכם את שמות האנשים המופיעים בפסוקים אלה , וליד כל שם ציינו את התפקיד שאליו הוא עתיד להתמנות : שמות האנשים : חזאל יהוא בן נמשי אלישע בן שפט התפקידים : נביא במקום אליהו מלך על ישראל מלך ארם ( ממלכה צפונית לישראל ) מהו הייעוד של האנשים האלה ? לפי פס' , 17 ברור שהתפקיד שלהם הוא להרוג . אבל את מי !? את זאת נדע לפי פס' . 18 19 א . קראו פס' - 18 את מי צריך להשאיר בחיים ? ב . אם כך , את מי צריך להרוג ? 20 סיכום ביניים : האם , לדעתכם , ה' מסכים עם הטענות של אליהו כלפי העם ? מצד אחד . .. במחברת ) מצד שני . .. במחברת ) פס' : 16-15 ומשחת - תמשח , תמרח בשמן , ותמנה לתפקיד . פס' : 17 הנמלט מחרב - מי שיצליח לברוח מעונש מוות . פס' : 18 כל הברכים אשר לא כרעו לבעל וכל הפה אשר לא נשק לו - את כל האנשים שלא השתחוו לבעל ולא עבדו לו . מה , ה' מחליט גם לגבי עמים שהם לא ישראל ? כן ! קוראים לזה "תפיסת אלוהות אוניברסלית" - כלומר , אמונה שלפיה ה' שולט ומחליט לגבי כל העולם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר