עמוד:119

2 נוודא שהבנו את נושא הכותרת , דרך ניתוח הכותרות ביחידת הלימוד שלנו . א . מהי כותרת-העל של הפרק שאנחנו עוסקים בו כעת ? ב . בפרק זה ( עמ' , ( 122-118 מופיעות 5 כותרות משנה . העתיקו אותן למחברת . ג . כיצד זיהיתם שאלה הן כותרות ? ד . הכותרת השנייה שבעמ' 118 היא "כותרת מוסרת מידע" או " כותרת נוקטת עמדה ?" ה . הכותרת הרביעית שבעמ' 122 היא "כותרת מוסרת מידע" או " כותרת נוקטת עמדה ?" ו . בהסבר של הינשוף בעמ' 118 קראנו שבטקסטים של ימינו אפשר לזהות את הכותרת לפי מאפיינים שונים . מה הם המאפיינים ? ז . אילו מהמאפיינים של הכותרת בטקסטים של ימינו אינם אפשריים בתנ"ך ? לדיון בכיתה א . פס' 1 מהווה , אם כך , כותרת לפרק . האם , לדעתכם , זוהי "כותרת מוסרת מידע" או "כותרת נוקטת עמדה ? " הסבירו את דעתכם . ב . מדוע , לדעתכם , הכותרת כבר מגלה לנו את האירוע המרכזי ? תהליך הפרדה פס' 6-1 בתיאור המופיע בפס' 6-1 מסופר כי אליהו ואלישע עוברים בארבעה מקומות . בכל מקום הם פוגשים בני נביאים שמדברים איתם . 3 מתברר שמשהו עומד להתרחש , וכולם - אלישע , בני הנביאים , ואפילו אנחנו הקוראים - יודעים מהו הדבר . כתבו : מהו האירוע העומד להתרחש ? 4 בכל מקום שאליהו ואלישע מגיעים אליו , מתנהלת אותה השיחה . אליהו אומר לאלישע את אותם הדברים - הוא מבקש מאלישע שלא ימשיך את דרכו איתו , ואלישע מגיב לבקשתו של אליהו באותן המילים - הוא מבקש מאליהו שייתן לו להתלוות אליו . א . העתיקו למחברת את הבקשה של אליהו . ב . העתיקו למחברת את תגובתו של אלישע . ג . חשבו וכתבו - מה אליהו מרגיש ברגעים אלה ? מדוע הוא מעדיף שאלישע יותיר אותו לבדו ? ד . חשבו וכתבו - מה אלישע מרגיש ? אז מה , בתנ"ך אין כותרות ? בתנ"ך יש כותרות , אבל קשה לזהות אותן , בגלל הצורה האחידה של המילים ברצף הטקסט . אפשר לזהות כותרות בתנ"ך אם קוראים ומבינים .... פס' : 2 חי ה' וחי נפשך - ביטוי של שבועה . פס' : 3 בני הנביאים - תלמידי הנביאים . מעל ראשך - ממך . החשו- שתקו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר