עמוד:171

ז . קראו פס' - 8-7 מה היה הדבר המרכזי שעשו במשתה ? ח . קראו פס' . 16-9 לאחר שושתי סירבה לבוא למשתה המלך הציע ממוכן להדיח את המלכה ושתי ולמצוא במקומה מלכה חדשה . כדי להפיץ את השמועה וכדי למצוא מלכה חדשה - הוציא המלך מכתבים ( ספרים . ( קראו גם פס' - : 22 באילו שפות נכתבו הספרים ? מדוע ? - אילו דברים אפשר ללמוד מריבוי השפות על העמים שחיו תחת השלטון הפרסי ? - אילו דברים אפשר ללמוד מריבוי השפות על מדיניות השלטון של אחשוורוש ? 2 לסיכום התיאור של ממלכת אחשוורוש : העתיקו את הסיכום שלפניכם למחברת , והשלימו אותו בעזרת המילים המתאימות . 3 הזמנה ליצירה : התיאור של חצר המלך בפרק א ( פס' , ( 8-3 גדוש בצבעים , באנשים ובחפצים . ציירו את המשתה של המלך אחשוורוש . בפס' 7 כתוב : "וכלים מכלים שונים . " חז"ל אומרים שהכוונה היא לכלים שנלקחו מבית המקדש על ידי הבבלים ! כלים קדושים מבית המקדש ? במשתה של המלך אחשוורוש ? זה נורא ! לכן , כאשר קוראים את המגילה , קוראים את המילים "וכלים מכלים שונים" לפי הטעמים ( הניגון ) של מגילת איכה , מגילת החורבן , שנמצאת גם היא בתנ"ך . זהו ניגון עצוב מאוד ... פס' : 12 ויקצף - כעס . וחמתו בערה בו - כעס מאוד . פס' : 13 לחכמים ידעי העתים - לחכמים חוז י העתיד . כל ידעי דת ודין - יודעי החוק . פס' : 14 ראי פני המלך הישבים ראשנה במלכות - השרים הבכירים . פס' : 15 מאמרהמלך - דבר המלך . פס' : 16 עותה - גרמה עוול . פס' : 17 יצא דבר המלכה על כל הנשים - ישמעו כל הנשים מה המלכה עשתה . להבזות - לבזות . פס' : 22 ספרים - מכתבים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר