עמוד:200

15 א . לפי המידע שקראתם - מהן שתי המשמעויות של המילה "גר" ( בתקופת המקרא ובתקופת התלמוד ?( ב . קראו את הדברים שאמרה רות לנעמי בפס' . 17-16 אילו משמעויות של המילה "גר" מתאימות לרות ? מצאו ציטוט מתאים מהפסוקים והסבירו את תשובתכם . לדיון בכיתה מתוך מה שקראתם - אילו קשיים צפויים , לדעתכם , לרות כ"גרה" בישראל ? מהם הקשיים הצפויים לגרים שחיים בישראל ? מהם הקשיים הצפויים לכל אדם שעובר לגור במקום אחר , שאינו מקום הולדתו ? בפס' 18 כתוב : “ ותרא כי מתאמצת היא ללכת אתה ותחדל לדבר אליה . " : פס' 18 מבטא רגישות רבה בין שתי הנשים . כל אחת מהן מבינה , בלי מילים , את הצרכים והקשיים של האחרת . אישה אחת מתאמצת ללכת . האחרת רואה את הקושי ומבינה שכרגע צריך פשוט להפסיק לדבר , להיות בשקט . 16 בפס' 18 לא כתוב מי האישה ה"מתאמצת" ומי האישה ה"שותקת . " מי , לדעתכם , כל אחת מהנשים ? השלימו : יכול להיות שנעמי היא ה . . במחברת , ( . מכיוון ש .. ( במחברת ( . ויכול להיות שרות היא ה .. ( במחברת , ( . מכיוון ש . .. במחברת ) היי ! גם אני יודע לפעמים מתי לשתוק ! באמת !? היי ! מה קרה לך ? כלום , רציתי להראות לך שאני יודע לשתוק . הרעיון הוא לא רק לדעת לשתוק , אלא לדעת מתי לשתוק . לפעמים , דווקא מתוך רגישות לאחר , מתוך הבנה של המצב , כדאי לשתוק . ולפעמים ... ממש לא טוב לשתוק ! תרגישו כבר לבד , אתם יודעים הכי טוב !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר