עמוד:201

בואו נדבר על זה ! סיפור על גיור כשקראנו את החוקים הקשורים לגיור , ראינו שחלק מתהליך הגיור המודרני כולל לימוד של מצוות התורה . לדיון בכיתה אילו הייתם צריכים לבחור מצווה אחת ממצוות התורה , שחשובה יותר מאחרות , באיזו מצווה הייתם בוחרים ? מדוע ? האם קשה לבחור מצווה אחת כזאת ? מדוע ? האם יכולה להיות מצווה אחת כזאת ? לפני שממשיכים , סיפור על גיור ... מעשה בנוכרי אחד , שבא לפני שמאי * ואמר לו : גיירני [ גייר אותי ] - תלמד אותי את כל התורה כולה כשאני עומד על רגל אחת . דחפו באמת הבניין [ מכשיר מדידה שהבנאים משתמשים בו ] שבידו . בא [ הנוכרי ] לפני הלל * - [ והלל ] גייר אותו ואמר לו : מה ששנוא עליך - אל תעשה לחבריך - זוהי כל התורה כולה , ואת המשך פירוש התורה - לך ותלמד " . לפי סיפור מהתלמוד הבבלי ( מסכת שבת , דף לא , עמ' א ) 17 כדי לוודא שהבנו את הסיפור השלימו את המשפטים הבאים בעזרת המילים הנכונות : האיש שבא אל שמאי והלל היה ( במחברת ) ( יהודי / לא יהודי . ( הנוכרי ביקש בהתחלה מ ( במחברת ) ( הלל / שמאי ) שיגייר אותו , כלומר , יהפוך אותו ל ( במחברת ) ( יהודי / לא יהודי . ( הנוכרי ביקש משמאי שילמד אותו את ( במחברת ) ( כל התורה לפרטי פרטים / את התורה בקיצור , את עיקרי התורה . ( שמאי , בתגובה , ( במחברת ) ( הסכים / סירב ) ואפילו התנהג כלפי הנוכרי ב ( במחברת ) ( גסות / עדינות . ( לאחר מכן פנה הנוכרי אל ( במחברת ) ( שמאי / הלל . ( הלל ( במחברת ) ( הסכים / סירב ) ( במחברת ) ( בדומה ל / בשונה מ ) שמאי . לפי הלל , עיקר התורה הוא : ( במחברת ) . לדיון בכיתה מדוע , לדעתכם , שמאי לא הסכים לבקשת הנוכרי ? מדוע הכלל “ מה ששנוא עליך - אל תעשה לחבריך" חשוב כל כך ? מה דעתכם על קביעתו של הלל , שכלל זה הוא עיקר התורה ? * שמאי והלל - שני חכמים מרכזיים מתקופת המשנה . “ בית הלל" מייצג הלכה סבלנית וחדשנית , ואילו “ בית שמאי" מייצג הלכה קפדנית ונוקשה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר