עמוד:30

שאלה 1 . 5 במדידות של התנגדות נגד , בתחום מדידה של , 150 / 3 התקבלו התוצאות הבאות ( ביחידות . 147 . 3 , 147 . 8 , 147 . 6 , 148 . 0 , 147 . 3 , 147 . 5 , 148 . 1 , 147 . 9 , 147 . 4 , 147 . 2 . & 1 שגיאת מכשיר המדידה היא 0 . 2 £ 1 וכושר ההבחנה שלו הוא . 0 . 1 / 2 א . מהי ההתנגדות הממוצעת הנמדדת ? ב . מהי סטיית התקן של המדידה ? ג . מהי השגיאה המוחלטת של המדידה ? ד . מהי השגיאה היחסית באחוזים של המדידה ? 1 . 4 . 4 שגיאת אנוש שגיאות אנוש בעת ביצוע המדידה נובעות משימוש לא נכון במכשיר המדידה . אם נחליף את מבצע המדידה , קיים סיכוי שתוצאות המדידה תהיינה אחרות מאלה שהתקבלו בעת ביצוע המדידה על-ידי מבצע המדידות הראשון . נציין כמה סוגי שגיאות אנוש אפשריות . התאמת תחום המדידה רצוי שלמבצע המדידה יהיה מידע מקורב על סדר הגודל של המדידה שהוא אמור לבצע . לדוגמה , אם הזרם הצפוי הוא בסדר גודל של מילי אמפרים ( mA ) והמבצע יבחר בתחום מדידה של , 10 A הזרם שיימדד יהיה שגוי . כך , במקום לקבל תוצאה של , 150 mA הזרם שיימדד יהיה 0 . 1 A או , 0 . 2 A וזאת בגלל כושר ההבחנה של מכשיר המדידה בתחום המדידה של . 10 A תנאי הסביבה שבהם מתבצעת rnn rrp יצרן מכשיר המדידה מציין מהם תנאי הסביבה שמכשיר המדידה פועל בהם . בין שאר התנאים , נהוג לציין גם את תחום הטמפרטורות שבו מכשיר המדידה פועל באופן תקין . לדוגמה , אם יצרן של מכשיר מדידה מספק נתונים לגבי דיוק המכשיר , היצרן מספק בנוסף U את תחום הטמפרטורה שבה נתון זה נכון , למשל . 23 ± 5 C כאשר משתמשים במכשיר בטמפרטורה מחוץ לתחום הטמפרטורות האמור , שגיאת המדידה עלולה להיות כפולה . לכן על מבצע המדידה לדעת מהם תנאי הסביבה שבהם הוא מבצע את המדידה , וכיצד הס משפיעים על מאפייניו של המכשיר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר