עמוד:96

< ראו את שירו של אהוד בנאי "עגל הזהב / ' "מקרוב ומרחוק" עמ' , 107 וכן במדריד זה בסעיף : " ארוכה הדרן לאמונה באלוהים" - "מקרוב ומרחוק . " הכותרת של הידיעה "אין פרות קדושות ' 1 מוסיפה לאירוע משמעות נוספת : "פרה קדושה" הוא כינוי לדבר המקובל כמקודש , אשר אין לפגוע בו , שהוא בבחינת טאבו . הביטוי "אין פרות קדושות" משמעו שבמעשה הזה האנשים פגעו "בקודש הקודשים" של האמונה , בציפור נפשה . אפשר לחבר את שני הביטויים ו בלכתנו אחר "עגל הזהב" אנחנו מאבדים את הדברים החשובים באמת ואין יותר "פרות קדושות . " האם היום , כמו אז , אין ערכים שהם מקודשים , שעליהם יש לשמור ? האם הרדיפה אחרי ההבלים , אחרי ההנאות , אחרי האלכוהול והסמים , אינה גורמת לנו להתרחק מהדברים החשובים באמת , מהדברים הרוחניים והמשמעותיים ? האם בתקופתנו אין לנו , כעם , פרות קדושות ? האם בשם ההנאה מותר "לשחוט את כל הפרות הקדושות ? " בסיפור המקראי ניסינו להבין מדוע ביקש העם לבנות לו עגל זהב ועל איזה צורך ענה מעשה זה . הבנת הצורך יכולה הייתה ליצור אצל הקוראים הבנה וסלחנות כלפי המעשה . מה היה הצורך של החוגגים באילת והאם גם כלפיהם אפשר לגלות הבנה וסלחנות ? < הצעות לפעילות : - אפשר לחלק את הכיתה לקבוצות . כל קבוצה תבחר את סוג הטיעונים - בעד השתתפות במסיבה , או נגד . אפשר להיעזר בטיעונים העולים מן הכתבה ולהוסיף עליהם . - נניח שמשה היה נוכח באילת ורואה את החוגגים סביב עגל הזהב , כיצד לדעתכם היה מגיב ו קשה יותר ! סלחני יותר ! שונה לחלוטין ! - לכל תגובה משוערת יש לתת הסבר ( המקום , הזמן , האיש וכדומה . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר