עמוד:1

מטרות . 1 התלמיד יכיר את חייהם של מנהיגי העם , כפי שהם מסופרים במקרא . . 2 התלמיד יכיר את התקופות השונות ויבין את הסיבות לתמורות בחיי העם . . 3 התלמיד יכיר את תרבות התקופה . . 4 התלמיד יידע להשוות את הנלמד במקרא למציאות ימינו , תוך חיפוש חומרים מתאימים להשוואה . . 5 התלמיד יידע לאתר במפה את המקומות הנלמדים ויכיר היטב את מפת ארץ ישראל . . 6 התלמיד יכיר את בעיות ההתיישבות בארץ בעבר , בהווה ובעתיד , ויהיה ער להן . . 7 התלמיד יידע לנסח את הבעיה המרכזית בכל תחום שהוא לומד . יעדים . 1 רכישת ידע בסיסי ומעמיק בנושאים הקשורים לארץ ישראל . . 2 העמקת הקשר והזיקה לארץ ישראל וליושביה . . 3 העמקת הידע על אוכלוסיות שישבו בארץ בעבר . . 4 טיפוח היכולת לנהל דיאלוג בתחומי האקטואליה . . 5 טיפוח ערכים בתחום אהבת הארץ ואהבת האדם . . 6 טיפוח אזרח בעל ערכים חברתיים , יהודיים , ציוניים וכלל עולמיים . . 7 פיתוח חשיבה ביקורתית ורפלקטיבית . . 8 פיתוח היכולת להתבונן בבעיה מכמה זוויות . מדריך למורה תנ '' ן לחטיבת הביניים ( כיתה ח ) - משבטים לממלכה יהושע , שופטים , שמואל א , תהלים בימים אלו , שבהם הולך התנ"ך ומאבד את מקומו בחברה הישראלית בכלל , ובקרב הנוער בפרט , כשההיסטוריה של עם ישראל היא פריט שולי בתכנית הלימודים , ארץ ישראל היא סעיף בחדשות הסוערות , ושגיאות בשפה העברית נפוצות כל כך - דווקא כעת אנו מציעים להחזיר את התנ"ך למרכז הבמה . סביבו אפשר ללמוד גאוגרפיה , ספרות , טבע ולשון , ולדון בשאלות של אתיקה וזיכרון . בתנ '' ך יש הכול . צריך רק לבוא ולקחת . ספר לימוד זה נכתב מאהבת התנ"ך , מאהבת הלימוד וההוראה ומאהבת עם ישראל וארץ ישראל . אנו מאמינים כי האהבה היא היסוד ללימוד ולהוראה של כל מקצוע , וכי הדבר נכון שבעתיים באשר לתנ"ך , לארץ ישראל ולעם ישראל . משום כך היעדים והמטרות שהצבנו לעצמנו בכתיבתו קשורים ברובם לארץ ישראל ולעם ישראל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר