מתוך:  > גאומטריה

עמוד:4

הזזה סיכום הפרק - בעמוד 104 למילה הזזה בשפת היום-יום יש משמעות שונה מהמשמעות המתמטית שלה . בשפת היום-יום כל שינוי במקומו של חפץ נקרא הזזה . לעומת זאת במתמטיקה יש שלושה מושגים המתארים את שינוי המקום של צורה : הזזה , שיקוף וסיבוב . רק כשצורה " נוסעת " לאורך קו ישר בלי לשנות את הכיוון שלה ) בלי להסתובב ( - יש הזזה . כאשר צורה משנה את מקומה באופן אחר , נתאר זאת במושגים המתמטיים האחרים . בפרק זה לא נשתמש בהגדרה פורמלית של הזזה . מטרתנו לפתח אצל הילדים אינטואיציה לגבי הזזה , כך שכאשר הם יראו שתי צורות במישור - תהיה להם הערכה טובה אם קיים ביניהן קשר של הזזה . מכיוון שבכיתה א' כבר למדו ההילדים מהו שיקוף , נרצה שהם גם יבחינו בין שיקוף להזזה . ) בהגדרת הסיבוב יעסקו הילדים בכיתה ) . 'ג דוגמאות : מדידת זמן סיכום הפרק - בעמוד 124 בפרק זה יכירו הילדים את שעון המחוגים וילמדו לקרוא בו שעות שלמות , חצאי שעות ורבעי שעות . כמו כן הם ילמדו לערוך חישובי זמן . שאלה לדוגמה : משחק הכדורגל נמשך שעה וחצי . ציירו את המחוגים החסרים בשעון המראה את שעת סיום המשחק . מדידת משקל סיכום הפרק - בעמוד 140 בפרק זה יכירו הילדים את מאזני הכפות וישקלו בהם חפצים בכיתה . באמצעות מאזני הכפות הם יוכלו להשוות בין משקלים של חפצים כדי לקבוע איזה מהחפצים כבד יותר . הילדים ילמדו להשתמש גם ביחידות משקל שרירותיות , כגון מהדקים או חרוזים , כדי לקבוע את משקלם של חפצים ביחידות משקל אלה . דוגמה : במצב זה , כאשר המאזניים מאוזנים , אפשר לומר שמשקל העיפרון הוא 5 חרוזים . אנחנו מאחלים לילדים לימוד מעניין , מרתק ונעים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר