עמוד:20

שואלים : מי עוד ראה את ה' " פנים אל פנים " ופחד כי ימות ? ( משה ) משווים באמצעות טבלה בין התגלות ה' למשה להתגלות ה' לגדעון ( שמות , פרק ב' , פסוקים י " ג-ט " ו . ( קריאה בקול " קריאת המקרא בקול רם בצורה נכונה ומדויקת הן מפי המורים והן מפי התלמידים יש בה כדי לתרום להבנת המקרא ומסריו וללמידה חווייתית . " ( מתוך תכנית הלימודים במקרא ) גם בהישג הנדרש " קריאת טקסטים מן המקורות היהודיים " בתכנית הלימודים בחינוך לשוני נכללת קריאה קולית מדויקת של טקסט מקראי . קריאה כזו מסייעת לתלמידים להבין את הטקסט על היבטיו השונים - התוכן , המשמעויות הגלויות והסמויות , מילים וביטויים בלשון המקרא , וכמו כן להתיידד עם התופעות הלשוניות הייחודיות של המקרא . ביהדות קיים היבט תרבותי-מסורתי של קריאה בקול של טקסט מקודש בפני קהל . טקס הבר-מצווה , שבו קוראים בקול בפעם הראשונה בפני קהל , הוא דוגמה להיבט זה . בקריאה בקול מומלץ להדגיש : - קריאה בהתאם לניקוד . - קריאה בהטעמה ( מלעיל או מלרע - . ( הגייה נכונה של האותיות ( ה , ח , כ , א , ע - . ( התאמת ההנגנה ( אינטונציה ) לתוכן . בחמ " ד - קריאה על פי טעמי המקרא במליאה משוחחים על ההיבטים השונים של קריאה קולית ותשומת הלב הנדרשת לכל אחד מהם , כדי להגיע אל קריאה קולית במיטבה : - קריאה מדויקת של המילים - קריאה קולחת בקצב המתאים לתוכן ולנמענים - הקפדה על הנגנה ועוצמת הקול ( בהתאמה לטקסט ) - שמירת קשר עין עם הקהל התלמידים מתאמנים וקוראים בקול בפני הכיתה את הפסוקים י " ז - כ " ד ( או חלק מהם . (

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר