עמוד:14

בקורס חדש בשם " הבניית הגבריות בקרב , "בנים שמתקיים באחת המכללות , לומדים סטודנטים להוראה כיצד להתמודד עם הבעיה , כדי לשנות , אולי , בעתיד 10 את פני החברה . דני , גיבור שירה של מרים ילן–שטקליס , זה שאיננו בוכה אף פעם , גדל והפך למאצ'ו הישראלי המצוי , אבל בשנים האחרונות הוא מתחיל לאבד מכוחו . רבים מחבריו מתחילים להבין שאפשר להישאר גבר גם כשאתה מתחבר לרגשות , מביע חולשה או פחד ומגלה התחשבות בזולת , וגם כשאתה שותף מלא 15 בעבודות הבית ובטיפול בילדים . לא ברור אם הגברים הגיעו למסקנות האלה בעצמם , או שהמהפכה הפמיניסטית העמידה אותם בפני עובדה . כך או כך , ברור לחלוטין שניתן לדבר היום על גבר חדש ומשופר . מתוך : עדי כץ , "תהיה גבר אבל , "חדש מעריב 3 . 7 . 2003 , nrg שאלות הבנה . 1 בקורס לומדים כיצד להתמודד עם הבעיה . ( לפי שורות ( 9-8 א . מהי הבעיה ? נסחו את הבעיה בכתב במילים שלכם . ב . השוו את הניסוח שלכם לניסוח של עמיתים . . 2 מה הקשר בין הכותרת לתוכן של הקטע ? מדוע המילה גבר כתובה במירכאות ? . 3 מה ההבדל בין תפיסת הגבר בעבר לתפיסה של ימינו ? . 4 בקטע הודגשו חלק מביטויי הקישור . בחרו 5 ביטויי קישור , וציינו לאיזו מטרה משתמשים בהם ( להשוות , להוסיף וכדומה . ( היעזרו בטבלת ביטויי הקישור בעמ' . 29 . 5 לאילו ביטויי קישור בקטע אתם מוצאים נרדפות ? כתבו את ביטויי הקישור ואת המילים הנרדפות . מערכת הצורות . 6 הקורס נקרא " הבניית הגבריות בקרב בנים" ( שורה . ( 8 שערו : מה פירוש המילה הבניה ? מה השורש שלה ? אילו מילים אחרות קשורות לשורש זה ? . 7 מה הפירוש של שם הקורס ? מה לומדים בו לפי שמו ? . 8 כיצד תחפשו במילון את המילים : האחרונות ( שורה , ( 12 בעבודות ( שורה , ( 15 מילדותכם ( שורה ?( 1 יו–טיוב השיר "אימא אמרה לדני"

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר