עמוד:202

פרק ו ( פס' - ( 32-25 מי עשה הדבר ה ‡ ה ? בתחילת פרק ו קראנו שישראל המשיכו לחטוא וה' העניש אותם באמצעות המדיינים , שפגעו בהם וביבול שלהם . גם הפעם , צריך מושיע . בפרקים הקודמים , בשלב הזה ה' ממנה שופט להושיע את ישראל . אבל הפעם זה שונה במקצת ... ה' שולח קודם כול מלאך , והמלאך ממנה את גדעון למושיע . בהתחלה , גדעון מגיב בכעס ושואל איפה ה' ומדוע הוא אינו מגן על ישראל . ודווקא את התגובה הזאת מלאך ה' אוהב והוא אומר לגדעון - לך בכחך זה ... למה ? כי תגובתו של גדעון מראה למלאך שגדעון יודע להגן על העם , וכן שגדעון מאמין בה' ודורש ממנו להגן על העם ולהצילו . אבל גדעון ממשיך להתנהג בחוסר רצון לגבי המינוי : הוא אומר שהוא בא ממשפחה קטנה ומבקש מהמלאך סימנים ואותות . ההתנהגויות של גדעון מלמדות אותנו שהוא מלא ביטחון , וגם ... שהוא חסר ביטחון . גדעון אמור להושיע את ישראל מידי המדיינים , אבל האם העם מוכן להפסיק לעבוד עבודה זרה ? והאם באמת יש בכוחו של גדעון להושיע את העם ? בואו נקרא ... גדעון עושה מעשה ובוחר בדרך פס' 27-25 1 קראו את הפסוקים . 26-25 הסבירו במילים שלכם : א . מה מתבקש גדעון לעשות בפסוק ? 25 ב . מה מתבקש גדעון לעשות בפסוק ? 26 ג . מדוע , לדעתכם , ה' מבקש זאת מגדעון ? כאשר גדעון מתבקש להרוס את המזבח של אביו , הוא צריך לבחור בין שני ערכים : כיבוד הורים , ואמונה . 'בה מדוע , במקרה הזה , שני הערכים האלה מתנגשים זה בזה ? ההתנגשות נוצרת כי אביו של גדעון מחזיק מזבח לעבודה זרה , וה' דורש מגדעון להרוס את המזבח של אביו ... פס' 25 פר השור - הפר הוא שור , הזכר של הפרה . ופר השני שבע שנים - הכוונה היא , כנראה , לאותו הפר , שהיה פר שמן ומפוטם - לקראת העלאתו כקורבן . ( כנראה פוטם 7 שנים . (! תכרת - תשמיד . פס' 26 על ראש המעוז הזה במערכה - על סלע גבוה ושטוח , שאפשר לערוך ( להקים ) עליו מזבח . והעלית עולה - תביא קורבן . 'לה פס' 27 ירא - פחד . מעשות יומם - מלעשות את המעשה ביום . ויעש לילה - עשה את המעשה בלילה . הבנתי ! חברות , אח נא ¢ מנות , כבוד - א

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר