עמוד:218

5 תרגיל בחשבון : א . השלימו את החסר : לפי פסוק - 3 כמה לוחמים חזרו לביתם ? ( במחברת ) לפי פסוק - 3 כמה לוחמים נשארו בצבא ? ( במחברת ) ב . כמה לוחמים היו בהתחלה בסך הכול ? ( במחברת ) הזמנה לדיון א . מה דעתכם על הנימוק של ה' לצמצום הצבא ? ב . מה דעתכם על השיטה לצמצום הצבא ? ג . מה הם היתרונות והחסרונות של צמצום הצבא ? עוד העם רב ... מבחן המלקקים פס' 8-4 לפי פסוק 4 מתברר שהצבא , גם אחרי הצמצום , עדיין גדול מדי . לכמה לוחמים ה' רוצה להגיע ? כיצד יצמצם גדעון את הצבא בפעם השנייה ? נקרא ... בהנחיית , 'ה גדעון עורך מבחן . מהו המבחן ? - איך שותים מים ! 6 התבוננו באיור שלפניכם . לפי ההנחיות בפסוקים - 7-5 מי , לדעתכם , נשאר בצבא של גדעון ? ומי הולך הביתה ? פס' 4 עוד העם רב - עדיין יש לוחמים רבים מדי . ואצרפנו - הכוונה היא לבחירת הטובים ביותר , כמו צורף שעובד עם כסף או זהב ומוציא מהמתכת את הפסולת , וכך הוא יוצר מתכת נקייה וטובה יותר . פס' 5 ילק - ילקק . כאשר ילק הכלב - כמו שהכלב מלקק . תציג אותו לבד - תציג אותו בנפרד . פס' 8 ויקחו את צדה העם בידם - הצטיידו לקראת הקרב ( צידה = מזון . ( הנשארים לקחו את הצידה מהחוזרים לביתם . איש ישראל - אנשי ישראל שלא נבחרו לצבא . החזיק - שמר . מערה באזור מעיין חרוד , המכונה "מערת , "גדעון משום שמקובל לזהות אותה כמקום שבו ערך גדעון את מבחן השתייה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר