עמוד:יב

פעילות מתוקשבת : התחממות כדור–הארץ אנימציה המתארת את אפקט החממה הטבעי ואת התחממות כדור הארץ כתוצאה מפליטות של גזי חממה . פעילות מתוקשבת : הפחתת ה– CO 2 באוויר מידע על השפעת הפליטה המוגברת של CO 2 על התחממות כדור הארץ , ושאלון לבדיקה עצמית פעילות מתוקשבת : מעבירים מכלי לכלי הדמיה שבה התלמידים מעבירים חומרים במצבי צבירה שונים מכלי לכלי ובודקים אם הנפח נשמר , אם הצורה נשמרת ואם החומר זורם . פרק רביעי : חומרים , תכונות ושימושים פרק זה דן בחומרים ובתכונותיהם , בדגש על הקשר בין צירוף התכונות של החומר לבין הבחירה בו לייצור מוצרים שונים . תהליך הייצור של מוצרים אלה מכיל שלבים רבים , החל בתיכון המוצר לפי הצורך וכלה בתכנון תהליך הייצור ובעיבוד החומרים בהתאם לצורכי תהליך הייצור . הפרק סוקר את כל השלבים הללו , מהכרת תכונות החומר ועד השימוש בחומר בהתאם לתכונותיו . סוף הפרק מוקדש לדיון בהשלכות הסביבתיות של ההתפתחות הטכנולוגית בתחום החומרים , ולדרכים שונות להתמודדות אתן . הקשר לתכנית הלימודים התלמידים יבינו שלחומרים שונים יש תכונות ייחודיות המבדילות אותם זה מזה . התלמידים יכירו תכונות שונות של חומרים : חוזק , קשיות , בעירות , הולכת חשמל , הולכת חום ועוד . התלמידים יאפיינו חומרים על פי צירוף כל תכונותיהם . התלמידים יבצעו ניסויים , ובאמצעותם יחקרו תופעות הקשורות לחומרים השונים . הם יאספו מידע , ינתחו תצפיות וייצגו את המידע בטבלאות . התלמידים יתנסו בניסוח שאלת חקר ובתכנון ניסוי ברמה בסיסית . התלמידים יבינו את הקשר בין תכונות החומר והשימושים שלו . התלמידים יבינו את שלבי תהליך התיכון ויישמו את הבנותיהם בבניית מוצר . התלמידים יבינו את הצורך לשלב שיקולים ערכיים בתהליך תכנון , פיתוח וייצור של מוצר טכנולוגי ובשימוש בו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר