עמוד:13

מהלך הפעילות מחלקים את הכיתה ל 4 - קבוצות ונותנים מספר לכל קבוצה . מציגים בפני התלמידים בכיתה את הציור המחולק לחלקים . מבקשים מכל קבוצה להכין מפה לחלק הציור שלה . תולים את המפות הקבוצתיות זו לצד זו לפי סדר המספרים , בהתאמה לציור המקורי . מתבוננים בתוצרים ומקיימים דיון בכמה מן השאלות האלה ( תלוי באיזה שלב של לימוד הנושא נמצאים : ( - אילו החלטות הם היו צריכים לקבל בזמן הכנת המפה ? - אילו בעיות עלו בזמן חיבור החלקים של המפה ? - האם התוצר שהכינו הוא מפה ? לפי מה מחליטים ? - אילו מרכיבים , לדעתם , צריכים להיות בכל מפה ? ( למשל : סימנים מוסכמים אחידים בכל המפה , קנה מידה אחיד בכל חלקי המפה , כיוונים וכו ' . ( - איך אפשר להכין את מפת הציור בדרכים יותר יעילות ? ( כדאי להתנסות בהצעות שהתלמידים יעלו , ככל שהזמן ירשה . ( אגב , אחת הדרכים להגדלה או לה קטנה של מפה תמצאו בחוברת הפעילויות יוצאים להרפתקה עם המפה בעמ . 30 ' אפשר גם להגדיל מפה בעזרת מטול , או ע " י צילום בהגדלה . משך הפעילות : כ 2 - שיעורים מסקנות מן הדיון : כדי לשרטט מפה שתתאר מציאות מסוימת , צריכים להתקיים כמה תנאים : המפה צריכה להיות הקטנה של המציאות . ההקטנה צריכה להיות שווה בכל חלקי המפה . הסימנים המוסכמים צריכים להיות אחידים בכל חלקי המפה - לשם כך צריך להגיע להחלטה משותפת באילו סימנים להשתמש . כדי שהסימנים יהיו מובנים גם למי שקורא את המפה - יש ליצור מקרא המפרש את הסימנים הללו . במפה צריכים להיות כיוונים , כדי שיהיה אפשר להגיע בעזרתה ממקום למקום באזור המתואר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר