עמוד:

. 3 כמה הערות והמלצות לשימוש בספר , במחברת ובאטלס מקורות המידע השונים במהלך העבודה בספר ובמחברת , התלמידים לומדים את החומר באמצעות מקורות מידע רבים ושונים : קטעי מידע , מפות , תמונות , איורים , גראפים , די אגראמות , נתונים מספריים , קטעי עיתונות , קטעי ספרות ועוד . חשוב מאוד להתייחס למקורות מידע אלה לעתים מזומנות , ולבדוק עם התלמידים את יתרונותיו ואת מגבלותיו של כל מקור מידע . ( היעזרו בפעילות 96 בכרך ב , עמ ' . ( 129 משהו על קטעי המידע מרב התכנים בספר מוגשים באמצעות הטקסטים – קטעי המידע . לפני קריאת קטעי המידע , ובעיקר כשקטעי המידע ארוכים , רצוי לבצע פעילות טרום קריאה . בפעילות זאת יינתנו לתלמידים הנחיות שונות , כגון : - כיצד להתמודד עם מלים קשות ועם ביטויים קשים . - כיצד לסכם את קטעי המידע . הערה : כדי לעזור לתלמידים המתקשים לקרוא , אפשר להקליט את קטעי המידע על-גבי קלטת - שמע . על הקשר בין הפעילויות לקטעי המידע חשוב להבהיר לתלמידים , שבדרך- כלל הפעילויות מבוססות על קטעי המידע שלפניהן . ולכן , לפני שהם עונים על השאלות בפעילות , עליהם לקרוא את קטע / י המידע שלפניה . רצוי לבדוק עם התלמידים אם הם מבינים לאיזה / לאילו קטע / י מידע הפעילות מתייחסת בכל מקרה . על מפתח המושגים בסוף כרך ב נמצא מפתח של המושגים הגיאוגרפיים המופיעים בשני כרכי הספר . להלן כמה הצעות לשימוש במפתח המושגים : אפשר להנחות את התלמידים להשתמש במפתח המושגים בשעה שהם מבצעים את הפעילויות המתמקדות במושגים , המופיעות בכל חלקי הספר ( פעילויות ששמן : " יש לך מושג . (" ? אפשר להנחות את התלמידים לצלם את עמודי מפתח המושגים ולהדביקם במחברת העבודה , ולסמן בדפים אלה כל מושג שהם לומדים . אפשר להשתמש במפתח המושגים במהלך העבודה בפינת המושגים ( ראו עמ ' 15-14 בחלק זה של המדריך . ( לסיכום הנושא כולו , אפשר לתת לתלמידים למיין את המושגים לפי נושאי הלימוד , לפי מושגים הקשורים לגוף הטבעי ומושגים הקשורים לאדם , ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר