עמוד:95

? 1 " המרחב הציבורי הופך להיות שייך רק למי שאין לו רכב . בעלי ההשפעה נוסעים כשהם מוקפים בברזל-זכוכית שלהם . כך הופכת התנועה במרחב למעשה . "כוחני א . הסבירו מדוע המרחב הציבורי משתייך יותר ויותר למי שאין לו רכב . ב . מדוע התנועה במרחב הופכת למעשה כוחני ? . 2 א . המחבר מדמה את התחבורה לאיתני הטבע . הסבירו את הדמיון בין השניים . ב . "תכנון נכון של תחבורה ציבורית יכול ליצור איתן טבע נדיב " . הסבירו משפט זה . . 3 " תכנון כזה דורש מאתנו לדמיין איך נראים חיים של אנשים בצל איתני הטבע המתוכננים . לא רק כמה אנשים יגיעו ממקום למקום בזמן נתון , אלא גם - ממה אנשים יפחדו ? מה ישמח אותם ? איך הם יפגשו זה את זה ? מתי הם ינוחו לרגע " ? הסבירו את הקשר בין השאלות שהמחבר שואל לבין תכנון תחבורה . . 4 המאמר מציין השפעות של התחבורה המודרנית על היחסים בין בני האדם . א . ציינו השפעות אלה . ב . כיצד מציע המחבר לפתח את התחבורה כך שהקשרים בין בני האדם לא ייפגעו ? . 5 צפו בסרטון המציג את מערכת התחבורה של קוריטיבה . האם מערכת התחבורה בקוריטיבה היא דוגמה לתכנון תחבורה התואם את גישת המחבר ? תחנת אוטובוס בעיר קוריטיבה , ברזיל . אוטובוסים ארוכים , שבכל אחד מהם יכולים להיכנס עד 270 איש , הוכנסו לשימוש בעיר . האוטובוסים מגיעים לתחנות בתכיפות גבוהה ונוסעים במהירות בנתיבים מיוחדים שהוקצו רק להם . התחנות עוצבו כך שיהיו נוחות ומסבירות פנים , מוגנות מגשם ונגישות עבור נכים הנעים בכיסאות גלגלים . אין פקקי תנועה בקוריטיבה - תושבים רבים אינם מחזיקים רכב , מפני שאפשר להגיע ממקום למקום בנוחות ובמהירות בעזרת מערכת האוטובוסים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר