עמוד:52

חרם ערי כנען - בואו נדבר על זה . נראה שאי אפשר לעבור את הפרק הזה מבלי להציף את עניין חרם עמי כנען , ואת המורכבות המוסרית שבהתמודדות עם רעיון הצו להרג גורף של עמים אחרים שישבו בארץ . רא ו פירוט בהקשרו . עיקר ההתמודדות מתבססת על : א . הבנת מושג החרם בהקשרו . ב . צמצום עד ביטול יישום בפועל . ג . ניסיון להבין את הרעיון העומד בבסיס החרם . . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : הנחיות כלליות לכיבוש העי מאת ה' – פס 2-1 ' הזמנה לדיון בפסוק , 1 ה' מעודד את יהושע - " אל תירא ואל תחת" , ואומר שייתן בידו את מלך העי ואת עמו ואת עירו ואת ארצו . יש צורך בעידוד , מכיוון שהניסיון הראשון לכיבוש העי נכשל . / אולי יהושע חושש שמשהו במנהיגו ת שלו נפגע . הפרדנו כאן שאלות הקשורות בהערכות למלחמה , שיש בהן אולי הפקת לקחים מ הפעם הקודמת , לבין שאלות הקשורות בעניין החרם - נושא נפרד שאנחנו מציעים להרחיב את הדיבור עליו בתת יחידה בתוך פרק זה ( חרם ערי כנען - עמ' . ( 96 . 1 א . הנחיות למלחמה - הפעם יהושע צרי ך לקחת איתו את כל העם . ב . לעומת פרק ז' , שם יהושע שלח רק 3 , 000 לוחמים . ג . האו ר ב צריך להתחבא מאחורי העיר . עניין החרם - ראשית הדיון בעניין בשאלה 2 א + ב הוא טיפול לשוני בלבד . אחר כך - ג + ד ה ם עליית מדרגה לרמת הבנת הנקרא . המשך הטיפול הוא ברמ ת הבנת משמעות הנקרא . משמעות ההבדל בין החרם על יריחו לבין החרם על ערי כנען , והעי היא העיר הראשונה . ההערה של נגחא אחרי שאלה 2 היא תמרור אזהרה , שיש פה הבדל שכדאי לעמוד עליו . על ההבדל בין חרם יריחו לבין חרם ערי כנען – אפשר לקרוא עוד ב " עולם התנ"ך " עמ' 76 ו " מקרא לישראל " עמ' . 119-118 ההשוואה ליריחו נובעת מתוך הפסוק . אולם טרם נגענו בדבר עצמו - חרם ערי כנען . על כך - בהמשך . . 2 א . כמו – ךאשר . ב . בשונה מ - רק . ג . כמו שעשו בעבר ליריחו - צריך להשמיד אותה ד . בשונה מהעבר - הפעם , בעי , מותר לקחת מהשלל ומהב המה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר