עמוד:94

התפתחות רעיון המלוכה , שעולה על הפרק במהלך סיפורי גדעון ונפסל בשתי דרכים . האחת - בקשת העם לגדעון שיהיה להם מלך - והסירוב של גדעון . האחרת - אבימלך כדמות שלילית שממליך א ת עצמו למך והאסונות שנובעים מ כך . הרע בעיני ה' - פס' 6-1 שלב ראשון - יצירת מצע , באמצעות שאלות הבנת הנקרא , על מצב ישראל : חטא , עונש וזעקה . בירור ממוקד של דרכי הענישה דרך המקנה כבסיס לפעולת גדעון בהמשך . ( שלב שני - ביסוס ובירור הדפוס המוכר ( הפעם - כבסיס לשינו י - הן בהופעת הנביא , והן בהרחבה של תהליך המינוי ותגובת המושיע . ( בתגובה לזעקה - מה נביא ? פס' 10-7 ראשית – למורה - ייתכן כי פסוקים אלה מאוחרים . פרקנו יחידה זאת לשני שלבי התייחסות . ראשון : הבנת דברי הנביא , תוך התייחסות למבנה של הצגת הטובה מול כפיות הטובה . שני : זיהוי השינוי בדפוס , ודיון בסיבות לשינוי . קבלו את המושיע ! - פס' 24-11 שתי דמויות חדשות - גדעון ומלאך . 'ה גדעון ילווה אותנו עוד תקופה ארוכה . שלב א הרחבת " חובט חיטים בגת" - גם לטובת הבנת הבעיה הביטחונית , גם לטובת הקניית המושג - כניב בשפה העברית , גם כהרחבת שדות העיסוק בנושא ומתן הזדמנות לתלמידים שיש להם חוזק ויזואלי או הבנה חקלאית - וגיוסם ללימוד . וגם - הזדמנות להקנות מושגים חדשים ל חלק מהתלמידים מתחום החקלאות . שלב ב ברכת המלאך ותגובת גדעון - עצירה לעניין ההפתעה בתגובת המלאך לדברי גדעון - מדוע המלאך מקבל את תגובת גדעון כחיובית ? " לך בכחך זה . " ... שלב ג צעד צעד - היפוך עמדות ביחס לתשובת גדעון - מתשובה שראינו כ חצופה לתשובה שיש בה דאגה , אחריות ומנהיגות . ניתוח טקסטואלי צמוד טקסט ( כולל הבאת פרשנות . ( שלב ד - בקשת האות פתיחת צוהר לממד נוסף בדמות גדעון - כמי שחסר ב י טחון ... שלב ה - הסכמה לקבלת המינוי סגירת המיזנסצינה . דיון-על - בירור תכונות בדמות גדעון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר