עמוד:118

שופטים ח ( פס' - ( 35-29 הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) בדומה לפרקים הקודמים . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : ולא זכרו בני ישראל את ה' - פס' 35-29 הזמנה לחקר – ניתוח נרטיב האמונה בישראל - בציר פרבולה - לפני גדעון , בשיא ימי גדעון , בסוף ימי גדעון ו לאחר מותו . מטרת הניתוח - לגלות שבסופו של דבר , דבר לא השתנה ... גדעון ובניו – ניתוח זה חשוב משתי סיבות : ראשית , ברמת הקונספט – מכיוון שאיש ישראל פנו אל גדעון בבקשה שבניו ימשיכו את המנהיגות . שנית , ברמת המשך רצף הסיפור - במרכזו בניו של גדעון - אבימלך ויותם . . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : 1 . הזמנה לחקר א . לפי פרק ו פס' - 1 ישראל לא האמינו . 'בה ב . לפי פרק ו פס' - 2 ישראל האמינו בבעל . ג . בזמן הקרב , פרק ז פס' - 20 ישראל האמינו בה' ובגדעון . ד . לפי פרק ח פס' - 27 לאחר הני צחון , ישראל לא עובדים את ה' בצורה ראויה ונכונה . ה . לאחר מות גדעון , פרק ח פס' - 33 לאחר מות גדעון , ישראל האמינו בבעל . לפי פרק ח פס' - 34 בני ישראל לא זכרו את הטובה שה' עשה להם . ו . מסקנות אפשריות : גדעון השפיע בחייו על האמונה של ישראל - כאשר הצליח להוביל את ישראל בקרב וישראל ניצחו , ישראל האמינו . 'בה אפשר לציין שגם לאחר הני צח ון , כאשר גדעון עשה את האפוד - דרך עבודת ה ' לא הייתה נכונה - אלא חיצונית ( עבודת אפוד הזהב . ( לאחר מותו של גדעון - נראה שישראל שכחו את ההצלחה ואת הטובות שה' שעשה להם וחזרו להאמין בבעל . גדעון ובניו ... . 2 א . הביטוי שאומר שגדעון מת מוות טבעי - מתוך פס' : 32 " בשיבה טובה" ( הזדמנות טובה להסביר את הביטוי - אדם שנפטר כשצבע שערו לבן , כלומר הוא הזדקן בכבוד ולא מת בטרם עת כשהוא עוד צעיר ממחלה או מאסון . ( ב . מקום קבורתו של גדעון בעפרה , עירו : " וטסבר בקבר יואש אביו בעפרה אבי העזרי" . 3 לפי הדפוס של ספר שופטים , כאשר עם ישראל חו טא , אמור לבוא עונש . ואז עם ישראל אמור לזעוק , ואז ה' אמור לשלוח מושיע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר