עמוד:139

שופטים יג - הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) וילך מנוח אחר אשתו - מקום האישה בחברה המקראית | אוריאל סימון , בקש שלום ורדפהו , ידיעות אחרונות , . 2002 מובא באתר דעת . בתשובה לשאלה - מדוע אשת מנוח מכונה " רק" אשת מנוח ומה מעמדה בסיפור - סימון מעלה את קרנן של אמהות במקרא . עקרות | מחבר :: גשר מפעלים חינוכיים . פריט מידע קצר על אודות עקרות במקרא ועל לידה פלאית . נזיר | מחבר : גשר מפעלים חינוכיים . הרחבה לעניין הנזירות במקרא . הפלשתים ותרבותם החומרית | דותן טרודה , החברה הישראלית לחקירת ארץ ישראל ועתיקותיה , 1967 מובא באתר מקראנט . סקירה מקיפה ויסודית לעניין הפלישתים . מסלול שמשון ביער צרעה | מחברת : גליה דורון - בעקבות שמשון – הזמנה ל טיול הכוללת מפות , תמונות והקשרים לטקסט המקראי . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : ויספו בני ישראל לעשות הרע בעיני ה' – פס 1 ' ( בחרנו שלא להציג ביחידה את נושא דמות האב העילג וחסר האמונה של שמשון ) פועל – להראות – ראי יה - קישור לסוף חייו של שמשון - פניה גלפז . הדהוד של תחילת הדפוס - עם ציון התרחקות ממנו . היכרות עם הפלישתים . נעים מאוד , משפחת הדני – פס 2 ' ניתוח ברמת הבנת הנקרא תוך חידוד הקושי ברמת העלילה - האם ה עקרה < קושי שההתרה בעלילה תהיה הפריון . ( על העדינות המתבקשת בהקשר זה - הרחבנו בהקשרה ( . פגישת האישה עם מלאך ה' – פס 5-3 ' שלב א - הבנת המפגש ותוכנה של ההתגלות - ילד עתידי . שלב ב - הרחבת המושג " נזיר " באמצעות מידע מחוץ לרצף הטקסט של הפרק . האישה ומנוח – פס 8-6 ' עיקר היחידה הוא ההשוואה בין דברי המלאך לאישה לבין דיווח האישה למנוח . ההשוואה מסייעת למקד במפגש נקודת המגוז - בסופו של דבר מימוש הייעוד ומותו של שמשון אחד הם . האיש , האישה והמלאך - פס' 21-9 כאן בחרנו במינונים קטנים להעמיד את דמות האישה אל מול דמות מנוח - בהתנהלות מול הנבואה והמלאך , לא כמוקד או כציר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר