עמוד:35

. 0 יציאתו של רבן יוחנן בן זכאי מירושלים הפרק מזמן דיון בעמדה שמייצג רבן יוחנן בן זכאי . אפשר לדון עם התלמידים במשמעות יציאתו מן העיר : מדוע עזב ריב"ז את העיר ? האם ראה את הנולד ? כיצד התפרש מעשהו באותו דור וכיצד הם רואים אותו היום ? אפשר גם להשוות בין רבן יוחנן בן זכאי ליוסף בן מתתיהו . מדוע נחשב מעשהו של יוסף בן מתתיהו לבגידה ומעשהו של רבן יוחנן בן זכאי להצלה ? היעזרו בספרו של הרב ב' לאו , חכמים כרך ראשון , עמ 218-216 מה ההסבר של הרב לאו למעשה של רבן יוחנן בן זכאי ? עזרה הפרק כולל מספר רב של אישים והדבר מהווה קושי מיוחד לתלמידים מתקשים . כדאי לתת לתלמידים לבחור דמות של אחד ממנהיגי המרד ולעקוב אחר עמדותיו ופעולותיו במהלך המרד . המורה יכול לתת לתלמידים להשלים את המשפטים הבאים ביחס לדמות שבחרו . שמי : מוצאי : הצטרפתי למרד כי האמנתי ש : בשנה הראשונה למרד הייתי ב : בהמשך המרד הייתי ב : בסוף המרד : אתגר מיתוס מצדה בתקופת היישוב הפך סיפור מצדה למיתוס שעל ברכיו התחנכו דורות של חניכי התנועה הציונית . מצדה נהייתה למוקד לטיולים , מקום לסיום קורסי הכשרה של לוחמים ומקום עליה לרגל . המסר הציוני לא התמקד בסיפור ההתאבדות אלא בנכונות להקריב את הנפש למען המולדת ולמען החרות הלאומית . הנכונות להלחם עד הסוף למען המטרה . בחינת מקומו של המיתוס המחודש של מצדה יכול להוות דיון מאתגר עבור תלמידים בעלי יכולת . לבניית הדיון תוכלו להיעזר במקורות הבאים :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר