עמוד:136

15 רנת רצתה וילון חדש לחלון שבחדרה . ארך הוילון שרצתה היה 170 ס"מ . להכנת הוילון היא קנתה יריעת בד שארכה 2 מ' 25–ו ס"מ . מה ארך הבד שנשאר לה ? תרגיל : 16 בלי למדד : גזרו חבל שאתם מעריכים שארכו מטר אחד . בדקו בעזרת פס המדידה אם הערכתכם היתה נכונה . האם גזרתם יותר ממטר אחד או פחות ? בכמה ? 17 לנטע היה חבל שארכו 2 מטרים . היא סדרה אותו בצורת מלבן . מה יכולים להיות הארך והרחב של המלבן שיצרה ? כתבו שתי אפשריות שונות . א . ארך המלבן : רחב המלבן : ב . ארך המלבן : רחב המלבן : 18 שחר וניר , תלמידי כתה , 'ו מדדו את הגבה שלהם . הם מצאו שגבהו של שחר הוא מטר וחצי וגבהו של ניר 145 ס"מ . מי מהם גבוה יותר ? נמקו : רועי , תלמיד אותה כתה , גבוה משחר . מה יכול להיות הגבה שלו ? הצעות לפעילויות נוספות בתוך הכיתה ומחוצה לה ) אפשר להשתמש בפסים של מטר או במד-מטר ) . א . שערו : האם לכיתה שלכם יש צורת ריבוע ? מדדו ובדקו . ב . שערו : כמה שולחנות נוכל להצמיד זה לזה לאורך קיר הכיתה ? הצמידו שולחנות ובדקו . ג . שערו : האם אפשר לסדר את כל השולחנות בכיתה , כך שכל התלמידים יוכלו לשבת בצורה של ח ? מדדו וחשבו . ד . שערו : כמה צעדים שלכם דרושים כדי ללכת מטר אחד ? בדקו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר