עמוד:21

ברמת יישום - התלמיד ילמד על המבנה ועל עיקרון הפעולה של מתקנים אמיתיים מאותו סוג , כגון סוג המנועים , הבקר והחיישנים . התלמיד ישווה את המערכת שבנה ( מבנה , ביצועים ) למערכת אמיתית . ברמת יצירה - התלמיד יפתח מערכת מקורית , כולל המבנה , עיקרון פעולה ואופן התפקוד . דוגמה : 1-3 בניית מערכת שמע לחדר הרצאות ( פרויקט ברמת היישום ) תלמיד יקבל משימה "פתוחה ! " בניית מגבר שמע לחדר הרצאות . על התלמיד : לאסוף דפי מפרט של מגברים , מיקרופונים ורמקולים . ללמוד על עוצמת האות המתקבל ממיקרופון ועל עוצמת האות המסופק לרמקול ( מתחים , זרמים והספקים . ( ללמוד על הספק , רוחב סרט ועיוותים של מגברי שמע . לקבוע מפרט רצוי של המערכת שהוא בונה . לחפש דוגמאות של מעגלים פשוטים המשמשים במגבר שמע . לחפש דוגמאות של מעגלים משולבים המשמשים במגבר שמע . ביצוע כל הפעולות הללו על-ידי התלמיד , יאפשר לכלול כפרויקט "חשיבה מסדר גבוה . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר