עמוד:34

3 . 2 . 1 מחוון חשיבה מסדר גבוה בפרק 1 דירגנו בעיות לפי סולם PST וציינו כמה פעילויות אופייניות הנעשות בעת ביצוע פרויקטים ועבודות גמר . פעילויות אלו עשויות להקנות לתלמידים מיומנויות חשיבה מסדר גבוה . כדי להעריך עד כמה עבודת התלמיד משלבת פעילויות כאלו , על הבוחן / מנחה לבחור את התשובה המתאימה ביותר לכל אחד מההיגדים שלהלן . התשובות האפשריות לכל היגד הן ' לא נכון , נכון בחלקו , נכון , נכון מאוד , לא רלוונטי . ההיגד הראשון מתייחס לעבודה ברמת השגרה , בעוד ההיגד "נכון מאד '' מתייחס לעבודה שמתאפיינת ברמת החשיבה הגבוהה ביותר ( רמת היצירה . ( ההיגדים מתייחסים לפרויקטים ולעבודות גמר כאחד . המערכת שהתלמיד תכנן ובנה מורכבת בעיקר מחלקים ( מעגלים , תוכנות רכיבים ) שהתלמיד הכיר במהלך לימודיו והשתמש בהם בפרויקט כמעט ללא שינוי או לימוד נוסף . המערכת שהתלמיד תכנן ובנה מורכבת ברובה מחלקים שהתלמיד הכיר מלימודיו הקודמים , אולם הוא ביצע שינויים מסוימים במעגלים ובתוכנות , וערך חישובים נוספים כך שיתאימו לפרויקט שלו . בעבודה צצו בעיות שאפשר לפתור באמצעות כמה שיטות המוכרות לתלמיד , והתלמיד בחר את הפתרון המיטבי , לאחר השוואה בין השיטות . העבודה כוללת בעיה המוצגת באפן כללי ללא נתונים ודרישות . התלמיד הגדיר בעצמו את הדרישות ואת הפתרון המיטבי לבעיה , והציג את הפתרון המיטבי באופן עצמאי . התלמיד הציג בעבודתו תכנון מקורי של מעגלים או תוכנה שלא הכיר לפני כן במהלך לימודיו . 3 . 2 מחוונים להערכת עבודת הגמר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר