עמוד:13

מומלץ להוסיף מילים למילון האישי לאחר לימוד של טקסט או שניים . אפשר ליזום תחרויות של איות , תרגום וכתיבה על סמך המילים שבמילוני התלמידים . ג . חיפוש באינטרנט חומר הלימוד מציע הזדמנויות שונות להפניית התלמידים לאינטרנט . למשל , בהקשר של הזכרת החודשים ) בשיחות בעמודים – ) 140 , 128 אפשר לבקש מהתלמידים לחפש מידע על חודשי השנה האסלאמית ) ההג ‘ רית . ) אפשר גם לבקש מן התלמידים לחפש אתרים העוסקים בערבית בתחומים שונים ולהציג בפני הכיתה נושא מסוים . למשל : בנושא המוזיקה הערבית תלמידים ) וגם מורים ( יכולים להראות ולהשמיע כלים מוזיקליים ערביים . באותו נושא אפשר להשמיע לתלמידים את שיר הנושא מתוך הסרט ” טיטניק “ מנוגן בכלי נגינה ערביים . אפשר גם להראות כיצד מייצרים ע וּ ד במצרים ) ביוטיוב . ) הערה : מדי פעם הפריטים ביוטיוב נעלמים . רצוי לבדוק לפני השיעור אם הם עדיין במקומם או שצריך לחפש הפניות אחרות ברשת . ד . פעילויות העשרה תרבותית לומדים ערבית מציע מגוון של נושאים תרבותיים הקשורים בדת האסלאם , במנהגים ובלשון עצמה ) למשל : איך אומרים "תהיה בריא , " "לבריאות , " "בלי עין הרע . ) " הנה כמה הצעות להרחבה בנושאים אלה : . 1 המוזיקה הערבית בהקשר לשיחה על המוזיקה הערבית ) פרק ) 6 מתבקשים התלמידים לחפש מידע על הזמרת המצרייה . ›››››››› ›› זאת הזדמנות להשמיע את שירה המפורסם ›››› ››› גם בביצועה של הזמרת הישראלית זהבה בן ) ביוטיוב או בתקליטור . ) באופן עקרוני מומלץ להשמיע שירים ערביים מדי פעם ואף להראות סרטים ערביים . . 2 פרויקט תרבותי זוגות של תלמידים מקבלים מהמורה מושג הקשור לשפה הערבית או לתרבותה , והם נדרשים להכין עבודה מצומצמת בהיקפה ולהציגה בכיתה . אפשר להיעזר במושגים ובנושאים המופיעים בספר , למשל : . ››››››››› ›››››› › ››››››››››› ››››››››››››› › ›››››› › ›››››››› ››››› › ›››››››› ››››› התלמידים יכולים להעלות רעיונות משלהם לעבודה שתביא לידי ביטוי את הידע הלשוני-חברתי-תרבותי שרכשו . העבודה יכולה להיות משחק לימוד , תצוגת תמונות עם כותרות ) מצגת , ) מערכון , הרצאה . עם השלמת העבודה ) בהדרכת המורה ( היא תוצג בפני הכיתה ותימסר למורה . בסוף השנה אפשר להקים בבית הספר תערוכה של עבודות תלמידים ולהציגן בפני הורים ואורחים . עבודות מצטיינות יכולות גם להתפרסם בעיתון בית הספר ולזכות בפרס . . 3 פתגם השבוע כל זוג תלמידים יהיה אחראי בתורו לכתיבת כרזה ובה פתגם ערבי . אפשר להשתמש בפתגמים שבספר או לבחור פתגמים ממקורות אחרים . הפתגם ייתלה על לוח מתאים בכיתה או מחוצה לה . התלמידים יציגו את הפתגם במליאת הכיתה ויספרו בקצרה על ההיבט התרבותי שלו ) שילוב של ערבית ועברית במידת האפשר . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר