עמוד:19

עם זאת , לתמונות יש מגבלה כמקור מידע : לכאורה תמונה משקפת את המציאות , אולם למעשה התמונה מביאה את ההתרשמות הסובייקטיבית של צלם מסוים ממקום מסוים בזמן מסוים , ולפיכך רמת ההכללה שאפשר להפיק ממנה היא נמוכה . כיצד תוכלו להשתמש בתמונות ללימוד התכנית : › כדאי להכין אוסף של תמונות המתייחסות לנושאי הספר - הן תמונות מישראל והן תמונות מן העולם . תמונות כאלה אפשר למצוא בספרים רבים , בעיתונות היומית ובכתבי עת , בגלריות אינטרנטיות ובאתרים ייעודיים לתמונות כדוגמת גוגל תמונות , פליקר וויקמדיה , ואפשר גם להסתייע בתמונות שצילמתם בעצמכם או בתמונות שצילמו התלמידים ובני משפחותיהם . חשוב להעניק לכל תמונה כותרת או לצרף לה כיתובית כדי לחדד את ההקשר . את אוסף התמונות ניתן להכין ולאחסן בתכנות ייעודיות ושיתופיות כדוגמת פיקאסה . › בספר מוצעות פעילויות המפנות לניתוח התמונות שבספר , ואתם המורים יכולים להוסיף עוד פעילויות כאלה במהלך השיעור . › אפשר לפתוח או לסכם את הלימוד של כל אחת מן היחידות בספר בעזרת התמונות : באמצעות סקירת התמונות אפשר לגלות את נושאי היחידה ולדון בהם - דיון ראשוני או דיון מסכם , ואפשר גם להמחיש באמצעותן את המושגים הכלולים ביחידה . › אפשר להשתמש בתמונות כאמצעי לחזרה לקראת מבחן , וכפריטים במבחן . › באמצעות התמונות אפשר להשוות בין מקומות שונים ובין אוכלוסיות שונות בעולם : למצוא את המאפיינים המשותפים ואת המאפיינים השונים , ואף את המנוגדים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר