עמוד:22

פעילויות 1 2-ו בעמוד 115 . 1 התבוננו באיורים שלפניכם והתאימו לכל אחד מהם את הכותרת המתאימה : האוכלוסייה גדלה , האוכלוסייה קטנה , אין שינוי בגודל האוכלוסייה . . 2 . מהו ההבדל בין ילודה לבין שיעור הילודה ? ומהו ההבדל בין תמותה לבין שיעור התמותה ? . 4 פעילויות שמטרתן להתחבר לעולמו של התלמיד ולניסיונו האישי בנושא הנלמד . לדוגמה : . 1 פעילות בעמוד 7 בדקו עם הוריכם : א . האם בילדותם היה טלפון קווי בבית ? וטלפון נייד ? ומה בנוגע להוריהם - האם היו להם טלפון קווי וטלפון נייד בשנות ילדותם ? ב . באיזו שנה הם רכשו לראשונה טלפון נייד ? מה היו יכולותיו של הטלפון הנייד הראשון שלהם בהשוואה לטלפון הנייד שיש להם כיום ? ג . כמה מכשירים הם החליפו מאז ? ואתם ? . 2 פעילות 2 בעמוד 124 חפשו תמונה של אירוע משפחתי שבה יש " נציגים " מכל אחת מקבוצות הגיל שהוזכרו בסעיף . . 5 פעילויות המכוונות לשמש להבעת דעה אישית או לדיון במליאת הכיתה או בקבוצה . מאחר שרבים מנושאי הלימוד נמצאים על סדר היום הציבורי , נראה לנו שהמידע שבספר יכול לתת ביד התלמידים כלים להשתתפות בדיונים על הנושאים האלה . לדוגמה : פעילות 8 בעמוד 54 ערכו דיון בכיתה בשאלות הבאות : א . האם תהליכי הגלובליזציה מועילים לעולם יותר משהם מזיקים ? או להפך - הם מזיקים יותר משהם מועילים ? ב . יש הטוענים כי תהליכי הגלובליזציה מיטיבים רק עם החזקים . מה דעתכם על כך ? ג . מה אפשר וכדאי לעשות כדי להימנע מההשפעות השליליות של הגלובליזציה ? ד . האם לדעתכם ניתן לעצור את תהליכי הגלובליזציה ? נמקו . . 6 פעילויות שמטרתן לתת לתלמיד הזדמנות ליישם את החומר הנלמד בכיתה במצבים אחרים . יכולת העברה כזו דורשת הבנה וכישורי חשיבה ברמה גבוהה . לדוגמה : . 1 פעילות 19 בעמוד 76 נניח שמוניתם לתפקיד מזכ"ל האו"ם ועליכם לתכנן את הוועידה הבאה של אומות העולם . הוועידה תעסוק בפערים ברמת הפיתוח בין מדינות העולם . לאילו נושאים תרצו להקדיש את הוועידה ? מה יהיו השאלות המרכזיות שיידונו בכינוס ? עם אילו החלטות הייתם רוצים לראות את הוועידה מסתיימת ? מהם הקשיים שאתם צופים בבואכם לקדם זאת ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר