עמוד:20

כשהוא חוזר לדירה להביא מצרכים הדרושים לו , הוא אורז שמיכה , כרית וגם 'כמה ספרים . ' ומה הוא עושה במחבוא שלו ? "בדרך כלל שכבתי וקראתי בחדר-השינה שלי ושל שלג , או שיחקתי איתו " . ( עמוד ( 88 הוא משוטט בדירה הרוסה ונטושה . הוא מחפש מזון . אבל על מה הוא מספר לנו ? " הלכתי לחדר הילדים ומצאתי ספרים רבים . כאלה שקראתי כבר וכאלה שלא קראתי . לקחתי שמיכה והתחלתי לאסוף . ... התחלתי להוציא מכל דירה ולערום את הכל למטה , בחדר המדרגות ... אך ספרים לא מצאתי הרבה . כנראה רק בדירה הראשונה היה ילד שאהב לקרוא " . ( עמוד ( 50 הספר בשביל אלכס הוא משהו שאי אפשר בלעדיו . הוא אינו פחות חשוב ממזון . ) מתוך : "רובינזון קרוזו מתוך חורבות הגטו" בתוך : תחושתו של אדם המתגנב אל ילדותו - אסופת מאמרים על ספרות ילדים ונוער , מנחם רגב , עמודים , 238-237 הוצאת כרמל , ירושלים , תשס"ב , ) 2002 קוראים יחד בקבוצה את הקטעים בעמודים . 102 , 88 , 65 , 50 , 40 מוצאים מהו הנושא המשותף של כל הקטעים . דנים : אילו סוגי ספרים אלכס קורא ? מה התפקיד של ספרים וקריאה בחיים של אלכס במחבוא ? קבוצה - 2 אלכס ושלג החברות עם שלג משמעותית ביותר עבור אלכס . שלג הוא תחליף לחבר אנושי . הוא משחק איתו , משתף אותו , מסביר לו , נעזר בו ודואג לו . הדאגה לעכבר תופסת מקום מרכזי בהישרדות היומיומית שלו , כיוון שהוא חש אחריות לטפל ביצור זעיר וחלש , תפקיד המוטל על פי רוב על מבוגרים . לקורא מזדמנת הפוגה מחויכת מן המתח והדאגה לשלומו של אלכס . קוראים יחד בקבוצה את הקטעים בעמודים . 63 , 55 , 53 , 34 מוצאים מהו הנושא המשותף לכל הקטעים . דנים : איך אלכס מכנה את שלג , ומה הדבר מראה על היחס שלו לשלג ? איך שלג עוזר לאלכס בחיים במחבוא ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר