עמוד:21

קבוצה - 3 אלכס וסטשיה " יום מאושר . " כך קורא המחבר לפרק שבו אלכס נפגש עם סטשיה ו"יוצא איתה לבילוי" ( עמוד ( 135 הקשר של אלכס עם סטשיה , המתואר בעדינות ובאיפוק , עומד בניגוד מדהים למצב שאלכס נמצא באותו זמן - ילד יהודי המסתתר לבדו בין חורבות הגטו . תחילתו של הקשר בתצפיות שעורך אלכס ממקום מחבואו , ושיאו בהבטחה שהם נותנים זה לזו : ... " קבענו גם להיפגש כאן , ליד הבית הזה , בראש השנה הראשון אחרי המלחמה" ( עמוד ( 149 קוראים יחד בקבוצה את העמודים 149-148 , 138 , 134-132 , 123-122 , 92 מוצאים את הנושא המשותף לכל הקטעים שקראו . דנים : מה מיוחד בקשר של אלכס עם סטשיה ? איך אלכס וסטשיה נפרדים ? דנים : איך הידידות עוזרת לאלכס להתגבר על התקופה הקשה ? קבוצה - 4 אלכס וילדים אחרים אלכס מרגיש מבודד , ולמרות הסיכון הכרוך בכך הוא מצטרף למשחק הכדורגל של הילדים בשכונה . במשך כל תקופת היותו במסתור מראה אלכס זהירות ובגרות . אבל כאן בא לידי ביטוי הצורך שלו בחברה , הצימאון למפגש ולמשחק עם בני גילו . ככל שעובר הזמן גוברת בדידותו , והצורך בקשר גובר על הזהירות . הקשר מספק לאלכס הפוגה , נחמה במצב הקשה שהוא נמצא . קוראים יחד בקבוצה בעמודים . 140 , 130 , 120 מוצאים את הנושא המשותף של הקטעים שקראו . דנים : אלכס היה זהיר מאוד לאורך כל התקופה , ובכ"ז הוא יוצא מהמסתור ומצטרף למשחק עם הילדים . במה הוא מסתכן ? מדוע , לדעתכם , הוא עושה זאת ? סיכום ביניים ב במליאה כל קבוצה תתבקש להביא בפני המליאה את התובנות שלה בעקבות קריאת הקטעים . הקבוצה תבחר דרך יצירתית לפעולה , כמו המחזה , קריאת קטעים , ייצוג גרפי ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר