עמוד:153

הערות והצעות להוראת הפרק פתיחה : בכיתה מדברים על רשימות מסוגים שונים . הקטע " רשימות תלמידים בתוך טבלה " ( עמוד ( 162 פעילות , 1 סעיף ג - פתרון הפעילות : המורה ריקי חילקה את התלמידים לפי סדר האל – ף" בי"ת של שמותיהם הפרטיים , ואז חילקה את הילדים לשלוש קבוצות : שמות שמתחילים באותיות א–ט , שמות שמתחילים באותיות י –נ ושמות שמתחילים באותיות נ ) ת– הדבר בא לידי ביטוי בשלושה טורים , המייצגים את שלוש הקבוצות . ( אפשר לציין כי מצד אחד , חלוקה מהסוג הזה אינה מתחשבת ביכולות של התלמידים או ברצונותיהם , אך כי מצד שני , זו דרך פשוטה לחלק לקבוצות בלי לגרום מריבות בכיתה ובלי לעכב את החלוקה לקבוצות בגלל בקשות אישיות . במשימה הבאה יתבקשו התלמידים להציע עיקרון מארגן אחר לאיוש הקבוצות . פעילות - 2 מטרת הפעילות להבהיר את העיקרון המארגן שעל - פיו התלמידים נבחרו במקור לקבוצות השונות , ולהציע עיקרון מארגן חדש : ההצעה שלהם יכולה להיות להתבסס על בחירות הילדים עצמם או על חוגים שבהם הילדים משתתפים . אפשר גם להציע הגרלה 37 ) פתקים המחולקים ל- 2 קבוצות . ( פעילות - 3 יישום הבנה של מבנה הרשומה וחילוץ מידע ממנה . התלמידים נדרשים לעשות הצלבה בין מה שכתוב במודע ה לבין המצוין בכותרות של הטבלה ואף בין המודעה לפנים הטבלה ( שמות הילדים ) – כאן ההצלבה מורכבת יותר : ראשית , צריך למצוא באיזה טור הילד נמצא ואז לשלוף את שם הקבוצה אליה הוא משתייך ולפי זה לדעת מה השעה בה המורה תפגוש את הילד . ה / פעילות – 4 פעילות העוסקת במיון . כמו כן , השיבוץ בטבלה מחזק את האסטרטגיה של שימוש בטבלה ככלי עזר המקל על הארגון . פעילות , 5 סעיף ב - עוד דוגמאות לארגון הרשימה : על פי סדר כרונולוגי ( ימים ושעות או שבועות ) על פי המשתתפים : בעצמי , עם חברים , עם משפחה על פי העדפה אישית – דברים שאני רוצה לעשות , דברים שאני צריך לעשות . על פי מטרת הפעילות – למעני , למען אחרים ( התנדבות )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר