עמוד:87

עמודים -142 136 בפעילות 6 נעזרים בבית המספרים להתאמת מספר למילים . הפעילות חשובה במיוחד עבור תלמידים שעדיין מתבלבלים בכתיבה . בפעילות זו התלמידים מתבקשים לצייר את המשטחים . אפשר לצייר כמו בדוגמה ( עבור , 100 עבור 10 ו - עבור , ( 1 אך יש לקבל גם דרכים שונות של ציור ( למשל תלמיד המעדיף לצייר מלבן צר עבור 10 ולא קו ) . תלמידים מתקשים יכולים לבנות את המספר בכרטיסי המשטחים במקום לצייר . בפעילות 7 התלמידים בונים מספרים שונים בעזרת 7 כרטיסי משטחים . בסעיף א בונים מספר באופן חופשי , ובסעיפים ב - ג בונים מספר המתאים לספרה הכתובה בבית המספרים . שימו לב שבשלב זה עדיין לא משתמשים בכרטיסי האלפים ! יש לתת לתלמידים לעבוד באופן עצמאי ולאחר מכן להעלות את השאלות לדיון : דיון מה המספר הגדול ביותר שאפשר לבנות מ - 7 כרטיסים ? מה המספר התלת - ספרתי הקטן ביותר שאפשר לבנות מ - 7 כרטיסים ? מומלץ לתת לתלמידים להתנסות בעצמם ולגלות שהמספר הגדול ביותר יתקבל כאשר הם ישתמשו ב - 7 כרטיסים שהערך שלהם הוא הגדול ביותר ( כרטיסי . 100 ביחידה זו עדיין לא משתמשים בכרטיסי האלפים ) , כלומר 700 הוא המספר הגדול ביותר . אפשר להרחיב את הדיון ולבקש מהתלמידים לבנות מ - 7 כרטיסים מספרים נוספים לפי תנאים , למשל : מספר גדול מ - 100 וקטן מ - 200 ( האם יש אפשרויות נוספות ?) מספר גדול מ - 600 ( האם יש אפשרויות נוספות ?) שאלות נוספות לדיון : האם אפשר לבנות מ - 7 כרטיסים מספר גדול מ - 600 שאף ספרה שלו אינה ? 0 הסבירו ( אי אפשר . אחרי שנשתמש ב - 6 כרטיסי מאות נוכל להוסיף כרטיס אחד – או יחידה או עשרת . אם נוסיף יחידה , יהיה לנו 0 במקום של העשרות . אם נוסיף עשרת נקבל 0 במקום של היחידות ) . כמה מספרים שונים שספרת המאות שלהם היא 6 אפשר להרכיב מ - 7 כרטיסים ? ( 2 מספרים – 601 ו - 610 ) בפעילות 8 עובדים בפעם הראשונה עם הצד של הכרטיסים שעליו מופיע מספר ( 10 , 1 ו - . ( 100 לאחר פעילות זו יוכל כל תלמיד לעבוד עם הצד שנוח לו . בפעילות 9 בונים מספרים עם 5 כרטיסים על פי תנאים . התלמידים עובדים עם הכרטיסים ומתארים את המספרים שבנו . אפשר לכתוב מספר עבור כל כרטיס ( 10 , 1 או 100 ) או לצייר את המשטח המתאים . יש לשים לב שהתלמידים כותבים רק מספרים שמתארים את המשטחים ( 10 , 1 ו - 100 ) ולא מספרים אחרים !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר