עמוד:25

כדאי להדגיש כי חשוב לקרוא בעיון את כל הסיפור ולא להיתפס למילים שעלולות להטעות . למשל : בסעיף ז בעמוד , 26 מסופר על ילדים שחילקו גזרים , ולכן יש תלמידים הטועים וחושבים שהתרגיל הישיר המתאים לפתרון הוא תרגיל חילוק , אולם לבעיה יש מבנה חיבורי והתרגיל הישיר המתאים לה הוא תרגיל חיסור . ז דני וטל חלקו 12 גזרים לשני הארנבים שלהם . אחד מהארנבים קבל 4 גזרים , 8 והארנב האחר קבל גזרים . תרגיל : 12 - 4 = 8 בפעילות 7 מתואר מצב בעל מבנה כפלי . מטרת החלקים השונים של הפעילות היא שתלמידים יגיעו להכללה כבר מגיל צעיר . בשלב הראשון התלמידים מחשבים כמה אנשים טל גיבור העל מציל ביום עבודה אחד ) נתון שבכל שעה הוא מציל איש אחד , ויום העבודה שלו נמשך 9 שעות , ולכן ביום עבודה אחד הוא מציל 9 אנשים , . ) 1 × 9 = 9 בהמשך התלמידים נשאלים על מספר האנשים שהוא מציל ביומיים ) 18 אנשים , 2 × 9 = 18 ( ובשבוע ) 63 אנשים , . ) 7 × 9 = 63 יהיו תלמידים שיפתרו כל שאלה בנפרד , אך חלק מהתלמידים יצליחו לראות את הדפוס החוזר . עמוד 28 בּלּ ײַ שׁ - בּעיוֹת לֹא שׁגרתיּוֹת אפשר לסייע לתלמידים באמצעות שאלות : כמה צדפים אספו אלון ועפרה ? ) 70 ( כמה אספה עפרה ? ) 40 ( כמה אסף אלון ? ) 30 ( יש לוודא שבכל הצעה המספרים מתאימים לתנאים שבשאלה . הנה כמה הצעות אפשריות : מספר הצדפים של עפרה הוא 40 מספר הצדפים של אלון הוא 30 מספר הצדפים מהסוג הוא . 45 מספר הצדפים מהסוג הוא . 25 בּלּ ײַ שׁ - בּעיוֹת לֹא שׁגרתיּוֹת עפרה ואלון טילו בחוף הים ואספו צדפים . בסך הכל הם אספו 25 צדפים כאלה : ו 45 צדפים כאלה : . עפרה אספה 40 צדפים . א . כמה צדפים אסף אלון ? ב . כמה צדפים מכל סוג אסף כל אחד מהם ? הצעה : 1 הצעה : 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר