עמוד:154

התאמה של תואר לשם עצם בזכר ובנקבה בראש העמוד מובאות דוגמאות לנושא הנלמד - התואר מתאים לשם העצם במין ( זכר או נקבה ) . התופעה הזאת דומה לערבית . הדוגמאות מראות שהתופעה מתקיימת גם לגבי צבעים , שזהו סוג מיוחד ומוכר של תארים . הפעילויות בעמוד זה ובעמודים הבאים מבססות את השדה הסמנטי של היחידה ( ארוחה , מאכלים ) ואת הקשר בין המין הדקדוקי של השם למין הדקדוקי של התואר גם בשדות סמנטיים אחרים . לפני הפעילויות - כדאי לתרגל את ההתאמה בעל פה בעזרת חפצים שיש בכיתה : תיק כחול , דלת כחולה ; קלמר אדום , מחברת אדומה וכו ' . פעילות - 1 מתמקדת בתואר " טעים , טעימה " ובכך היא מתקשרת לנושא הארוחה שפתח את היחידה . פעילות - 2 מתמקדת בצבעים . בצד מובאים כתזכורת הצבעים ושמותיהם . וכדי שהילדים יהיו בטוחים במין הפרי או הירק - מובאים הקיצורים ז / נ ליד כל שם . אפשר לשאול את הילדים אם היו יודעים את המין של הירק או הפרי גם בלי הקיצור ( לפי הסיומת ) , ואם לא - להזכיר את סיומות הנקבה . זמן משחק , דיבור ועוד ! לסיכום ולחזרה על נושא השם והתואר בזכר ובנקבה מציעים לילדים להכין משחק זיכרון : מכינים 24 כרטיסים בגודל שווה ( 5 X 5 ס " מ ) . על 12 כרטיסים מציירים חפצים בזכר או בנקבה ( קלמר אדום , מפתח גדול , בננה צהובה , בובה קטנה וכיו " ב ) ועל 12 הכרטיסים האחרים כותבים את הצירופים המתאימים , למשל קלמר אדום , מפתח גדול וכן הלאה . משחקים בזוגות או בקבוצות קטנות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר