עמוד:20

20 24 . עֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת : • הָאִישָה שֶמְחַכָּה בַּתַחֲנָה גָרָה בְּמָקוֹם אַחֵר . נָכוֹן | לֹא נָכוֹן • הָאִישָה בַּתַחֲנָה אוֹמֶרֶת : "מִצְטַעֶרֶת . " בִּמְקוֹם "מִצְטַעֶרֶת" אֶפְשָר לוֹמַר : תוֹדָה | בְּבַקָשָה | סְלִיחָה 25 . הַשְלִימוּ אֶת הַמִשְפָּטִים בַּמַחְבֶּרֶת . הִשְתַמְשוּ בַּמַחְסָן . א . מִסְפַּר הָאוֹטוֹבּוּס לִרְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן הוּא . ב . הָאוֹטוֹבּוּס לִרְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן מַגִיעַ לַתַחֲנָה בְּשָעָה . ג . נוּר וְעַלִי צְרִיכִים לְחַכּוֹת בַּתַחֲנָה דַקוֹת . ד . עַלִי וְנוּר צְרִיכִים לִנְסוֹעַ דַקוֹת . ה . הָאוֹטוֹבּוּס מַגִיעַ לִרְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן פָּחוֹת אוֹ יוֹתֵר בְּשָעָה . 00 : 16 30 30 : 16 4 35 הִצְטַעֵר / לְהִצְטַעֵר تأسّف קַו / קַוִוים خطّ / خطوط כַּרְטִיס / כַּרְטִיסִים بطاقة / بطاقات בְּעֵרֶךְ تقريبًا 35 23 . נוּר וְהָאָח שֶלָה עַלִי מְחַכִּים בְּתַחֲנַת הָאוֹטוֹבּוּס . הֵם רוֹצִים לְהַגִיעַ לִרְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן . הֵם מְדַבְּרִים עִם אֲנָשִים בַּתַחֲנָה . הַאֲזִינוּ לַשִׂיחָה וְכִתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת שְלוֹשָה מִסְפָּרִים שֶאֲנָשִים אוֹמְרִים . בְּתַחֲנַת הָאוֹטוֹבּוּס בתחנת האוטובוס השיחה מדגימה סיטואציה יום - יומית, המתרחשת בתחנת אוטובוס . בשיחה שומעים את נור ועלי, אח ואחות, מבררים פרטים לגבי הנסיעה באוטובוס : איזה אוטובוס מגיע ל . . . ? כמה זה עולה ? כמה זמן זה מפה עד ל . . . ? Xוק כבר עבר ? בעקבות האזנה לשיחה מומלץ לערוך משחק תפקידים ולתרגל את התבניות הלשוניות הנאמרות בשיחה . לנוחיותכם הינה התמליל של השיחה : נוּר : סְלִיחָה ? אִישָה בַּתַחֲנָה : כֵּן ? נוּר : אֵיזֶה אוֹטוֹבּוּס מַגִיעַ לִרְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן ? אִישָה בַּתַחֲנָה : מִצְטַעֶרֶת . אֲנִי לֹא יוֹדַעַת . אֲנִי לֹא מִכָּאן . _ _ _ נוּר : סְלִיחָה ? אִיש בַּתַחֲנָה : כֵּן ? נוּר : אַתָה יוֹדֵעַ אֵיזֶה אוֹטוֹבּוּס מַגִיעַ לִרְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן ? אִיש בַּתַחֲנָה : רְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן . . . קַו 35 וְקַו 27 . קַו 35 מַגִיעַ עוֹד אַרְבַּע דַקוֹת, בְּשָעָה אַרְבַּע . נוּר : תוֹדָה ! ( לְעַלִי : ) جيّد خلال أربع دقائق سيأتي الباص . ( יוֹפִי, עוֹד אַרְבַּע דַקוֹת יֵש לָנוּ אוֹטוֹבּוּס . ) עַלִי : אַתָה יוֹדֵעַ כַּמָה עוֹלֶה כַּרְטִיס ? אִיש בַּתַחֲנָה : 90 . 5 ( חֲמִישָה שְקָלִים וְתִשְעִים אֲגוֹרוֹת ) . עַלִי : וְכַמָה זְמַן זֶה מִפֹּה עַד לִרְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן ? אִיש בַּתַחֲנָה : אֶמְמְמְ . . . בְּעֵרֶךְ חֲצִי שָעָה . עַלִי : תוֹדָה רַבָּה ! פעילות 24 הפעילות מתרגלת את משמעות הפועל "להצטער" באמצעות מילה בעלת משמעות דומה . נרדפת . 20

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר