עמוד:33

א . כפל שבר בשבר פעילויות 27 – 28 מעודדות את התלמידים לזהות באילו תרגילים תתקבל תוצאה שאפשר לצמצם . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 58 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 141 - 150 ) . ב פעילות 29 ובמסגרת הכלל שאחריה התלמידים רואים לראשונה שאפשר לכתוב את תרגילי הכפל מעל לקו השבר ומתחתיו, לזהות גורם משותף לשתי המכפלות ולצמצם בו . ב פעילות 30 התלמידים פותרים תרגילי כפל, והם יכולים לבחור אם לצמצם לפני ההכפלה כפי שלמדו או לפתור כרגיל . ככ תב סתרים - צורות בתב סתרים - צורות ב ממ קום קום ממ סס פפ ריםרים עמוד 60 פעילות 31 משמשת הכנה ליחידה ב, "חילוק שברים" . ב סעיף א התלמידים מציבים מספרים שונים במקום המשולש והריבוע ומקבלים תרגילי כפל של שני שברים הופכיים . הם מגלים שהתוצאה של תרגילים כאלה היא 1 ויכולים להכליל ואז לפתור את סעיף ב . יוצא מן הכלל עמוד 60 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 151 - 164 ) 33

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר