עמוד:41

ב . חילוק שברים פעילות 14 עוסקת בכך שבמקרים רבים לפני שניגשים לפתור תרגיל, כדאי להתבונן בו ולחשוב מה הדרך הנוחה ביותר לפתור אותו, ולעיתים הנוחות שונה מתלמיד לתלמיד . באופן כללי מומלץ מדי פעם לדון בכיתה בדרכי פתרון שונות של תלמידים, לבדוק את נכונותן, להשוות ביניהן ולתת לגיטימציה לכל דרך נכונה . בפעילות זו נתונים שלושה תרגילי חילוק, ואת כולם אפשר לפתור בעזרת כפל במספר ההופכי . דרכים אפשריות נוספות לפתור את התרגילים : 3 10 = 6 אפשר לכתוב את המספר 6 כשבר שהמכנה שלו הוא 10 ואז לחשוב על התרגיל במשמעות של ) או לחלק מונה במונה ומכנה במכנה : 60 10 נכנס ב- 3 10 חילוק להכלה ( כמה פעמים 60 10 3 10 : = 20 : 8 215 5 = אפשר לפתור בדרך של חילוק מונה במונה ומכנה במכנה : 8 15 : 2 45 3 = : 1 4 = 3 אפשר לפתור בעזרת הרחבה : 1 4 : : 3 112 12 = = 3 3 ב פעילות 15 התלמידים מתבקשים לבדוק את פתרונותיהן של ארבע תלמידות לתרגילי חילוק . עליהם לבדוק גם את החישוב וגם את ההסבר של כל תלמידה . הפתרון של טובי שגוי מכיוון שהיה עליה לחלק גם את המכנים : טובי 3 3 : 65 = 310 : 210 = 110 = 510 הרחבתי את השבר הראשו כ שה מ כ נ י יהיו שווי וחילקתי מ ו נ ה ב מ ו נ ה . הצעה להרחבת הפעילות מבקשים מהתלמידים לתקן את הפתרון השגוי ולבדוק את הפתרונות בעזרת תרגילי כפל מתאימים . 41

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר