עמוד:53

ג . פעילויות סיכום והעמקה את פעילות 2 אפשר לפתור בדרכים שונות . 2 . אימא צריכה לעלות 84 מדרגות עד שהיא מגיעה הביתה . 1 3 ממספר המדרגות, היא התעייפה ועצרה . לאחר שעלתה 1 4 ממספר המדרגות . אחר כך היא המשיכה וטיפסה עוד כמה מדרגות היא צריכה עוד לטפס כדי להגיע הביתה ? הינה דוגמה לשתי דרכי פתרון אפשריות : 1 3 ) , אחר כך לחשב כמה 1 3 ממספר המדרגות ולקבל 28 ( 28 = X84 אפשר לחשב כמה הן 1 ) , ואז למצוא כמה מדרגות אימא צריכה עוד 1 ממספר המדרגות ולקבל 21 ( 21 = X84 4 הן 4 לטפס, ולקבל 35 מדרגות ( 35 = ( 21 + 28 ) - 84 ) . 1 ) . החלק שנשאר לאימא 1 + 73 = 74 ( 12 אפשר גם לחבר קודם את שני השברים ולקבל 12 5 ) . 5 ממספר המדרגות, כלומר 35 מדרגות ( 35 = X84 12 לטפס הוא 12 שתי הבעיות ב פעילות 3 פשוטות יותר מהבעיות הקודמות, אך המטרה שלהן היא לחדד את הנקודה שבבעיות מילוליות יש להביא תמיד בחשבון את ההקשר, ואין להסתפק בפתירת תרגיל ובהעתקת התוצאה . יש לוודא שהתוצאה מתאימה להקשר . בפרט כשמקבלים תוצאת תרגיל שאינה מספר שלם, יש לבדוק אם התשובה לשאלה שבבעיה יכולה להיות שבר . בשתי הבעיות 1 4 5 8 מ- 10 מקבלים את המספר 6 בפעילות יש אותם המספרים . כשמחשבים כמה הן ) . 5 508 28 18 4 ( = = = # 6 6 10 מ"ר כי יש משמעות לחלקי מ"ר, ואילו ב סעיף ב תשובה 1 4 עם זאת התשובה ב סעיף א היא 6 מורים . 1 4 זו אינה מתאימה משום שאי אפשר לדבר על 6 53

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר