עמוד:70

א . כפל מספרים עשרוניים ב- 10 , ב- 100 וב- 1,000 חשוב לציין שאין צורך לקרוא לחוק בשמו או לנסח אותו באופן פורמלי . התלמידים יכולים להבין אותו באופן אינטואיטיבי . הינה דרך הפתרון ב סעיף א בעזרת טבלת המבנה העשרוני : 15 . הינה שלוש דרכים לפתור את התרגיל = # 100 302 0 . : עשרותיחידות עשיריות מאיותאלפיות 23 המספר המספר לפני כפול 100 200300 ההמרה אחרי ההמרה כפל ב- 100 20 302 30 2 3 2 . 30 = 2 : 3 עם המורה כ ש כ ו פ לי מ פ ר ב 100 בע ז רת ה ט בלה, א פ שר ל כ פ ול כ ל פ רה ב 100 ולה מ י ר . מה המספר שהתקבל לאחר כל ההמרות ? דד יו יו כתבו אותו בתוצאה של התרגיל למעלה . א . בעזרת טבלת המבנה העשרוני : המירו והשלימו את השורה התחתונה בטבלה . טובי דד ר לר ל פפ תרו תרו ב דיון התלמידים מוצאים שהמספר שהתקבל לאחר כל ההמרות הוא 2 . 30 , כפי שניתן לראות בטבלה, כלומר : = # 2 30 100 302 0 . . . ב סעיף ד התלמידים נוכחים לראות שקיבלו את אותה התוצאה בשלוש הדרכים שהוצעו . בדומה למה שנעשה בכפל ב- 10 , פעילות 16 נועדה לגרום לתלמידים להכליל ולהבין את השינוי בערכי הספרות במספר העשרוני שכופלים ב- 100 . התלמידים משתמשים בטבלת המבנה העשרוני שיש בה שתי שורות בלבד, לשני מספרים : שורה אחת למספר שכופלים ב- 100 ( המספר ) והשנייה לתוצאת הכפל ב- 100 ( המספר כפול 100 ) . בכל סעיף בפעילות זו נתון המספר שיש לכפול, ועל התלמידים להשלים רק את התוצאה שהתקבלה בדרך הפתרון שבחרו מתוך הדרכים שנלמדו בפעילות הקודמת . כדאי להמליץ לתלמידים להשתמש בטבלת המבנה העשרוני המחיקה שבסוף הספר לתלמיד . אחרי כמה תרגילים כאלה יש דיון , ובו הוראה כללית : מצאו קשרים בין המספר שכופלים ב- 100 ובין המכפלה . דד יו יו 70

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר