עמוד:77

ב . חילוק מספרים עשרוניים ב- 10 , ב- 100 וב- 1,000 הינה הפתרון של הפעילות : ב . כל מידה בטבלה מייצגת גובה או אורך של פריט כלשהו . השלימו בטבלה את הפריטים המתאימים מתוך הרשימה : א ו ר כ ו ש ל גובהו של ג פ ר ו ר ג ו ב ה ה ש ל שולחן אורכו של כ ו ס אורכו של גרגיר שעועית מזלג 11 . בכל טור בטבלה נתונה מידה בסנטימטרים או במילימטרים . א . השלימו את המידה החסרה וכתבו תרגיל כפל או חילוק המתאים לחישובה . 12 49205725 מילימטרים 9 . 210 . 1 סנטימטרים תרגיל פריט מתאים 12 = 10 2 . 1 אורכו של אורכו גרגר שעועית גובהה של גפרור אורכו של כוס גובהו של מזלג של שולחן 109 9 . 4 5 . 572 . 20 109 = 10 9 . 10 9 . 4 = 10 : 49 5 . 20 = 10 : 205 5 . 72 = 10 : 725 ככ תב תרי - צורות בתב תרי - צורות ב ממ קו קו ממ פפ רי רי עמוד 114 ב פעילות 12 התלמידים מיישמים הכללות שונות שלמדו . ההכללות מתאימות למקרים שבהם אחד הגורמים או המכפלה גדולים מ- 0 . תלמידים המתקשים לפתור את הפעילות יכולים להציב מספרים חיוביים שונים במקום המשולש ולבדוק את התשובות המתקבלות, אך חשוב לזכור שדוגמאות אלה אינן הוכחה . הינה הפתרונות ודוגמאות להסברים : 1 10 # במקום לכפול מספר במספר מסוים, אפשר לחלק א 10 : אותו במספר ההופכי לו . 1 10 # 1 # עשירית מספר גדולה ממאית ממספר . ב 100 ככל שמחלקים מספר כלשהו במספר קטן יותר, ד 100 : 10 : כך התוצאה המתקבלת גדולה יותר . במקום לחלק מספר במספר מסוים, אפשר לכפול ג 01 . 0 # 100 : . ( . אותו במספר ההופכי לו ) = 01 0 1 100 = > = > 77

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר