עמוד:79

ב . חילוק מספרים עשרוניים ב- 10 , ב- 100 וב- 1,000 ב פעילויות 14 ו- 15 יש קשר בין זוגות תרגילים, ואפשר לדון עם התלמידים בקשר בין התרגילים ובין התוצאות שלהם . ב פעילות 16 מוצגת טבלת המבנה העשרוני שבה שתי שורות, כפי שנעשה בלימוד הכפל – המספר שמחלקים ב- 100 בשורה העליונה ותוצאת תרגיל החילוק ב- 100 בשורה התחתונה . מומלץ לבקש מהתלמידים להשתמש בטבלה גם בחלק מתרגילי החילוק שפתרו בעמוד הקודם . הם יכולים להשתמש בטבלת המבנה העשרוני המחיקה שבסוף הספר לתלמיד . לאחר ההצבה של התרגיל לדוגמה בטבלה, מכוונים את התלמידים לשאלות ול דיון המובילים להכללה : 16 . חילקו את המספר 6 . 4,100 ב- 100 : ,4 = 006 41 100 6 100 . : . א . ערך הספרה 4 במספר 6 . 4,100 הוא 4,000 . מה ערך הספרה 4 בתוצאה ? ב . מה ערך הספרה 6 במספר 6 . 4,100 ? מה ערך הספרה 6 בתוצאה ? ג . מה ערך הספרה 1 במספר 6 . 4,100 ? מה ערך הספרה 1 בתוצאה ? לאחר פעולת החילוק פי כמה ערך הספרה בתוצאה דד יו יו קטן מערך הספרה במספר שחילקו ? אלפיםמאותעשרותיחידות עשיריות מאיותאלפיות המספר 60014 המספר 60014 לחלק ל- 100 40 100 1 6 1,000 6 10 התלמידים יכולים להסיק שלאחר פעולת החילוק בתרגיל שבדוגמה, הערך של כל ספרה בתוצאה קטן פי 100 מערך הספרה במספר שחילקו, ובכלליות : כשמחלקים מספר ב- 100 , הערך של כל ספרה קטן פי 100 , ובטבלת המבנה העשרוני כל הספרות עוברות שני מקומות ימינה . = 584 0 100 4 58 . : . 5 840 4 58 . . עשרותיחידות עשיריות מאיותאלפיות 485 המספר המספר 485 לחלק ל- 100 ז ה נ ראה כ אילו מז י ז י את ה נ קו ד ה העשרו נ ית ש נ י מ קו מ ות ש מ אלה . 79

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר