עמוד:102

ד . חילוק מספרים עשרוניים פעילות 8 מסומנת כפעילות אתגר, אך היא יכולה גם להתאים כפעילות חקירה בקבוצות שבסופה אפשר לקיים דיון בכיתה בשאלות : • באיזו דרך השלמתם את הטבלה ? • אילו פתרונות שונים מצאתם ? • האם אפשר למצוא קשרים בין הגורמים ( בשולי הטבלה ) ובין סכום המכפלות ( בתוך הטבלה ) ? אילו קשרים ? דרך שיטתית להשלמת הטבלה היא לבחור שני מספרים שמכפלתם 3 ולפלג אחד מהם . לדוגמה : + = = # # 13 0 17 0 10 3 0 10 3 ) . . ( . . אז אפשר להשלים את הטבלה כך : # 17 . 130 . 0 10 8 . השלימו כל טבלת כפל כך שסכום שני המספרים במשבצות הלבנות יהיה 3 והמספרים במשבצות הכחולות יהיו שונים מ- 1 . אתגראתגר הינה פתרונות אפשריים נוספים : # # # 6 . 0 7 2 4 . 0 8 4 3 2 . 0 5 . 0 8 . 1 4 . 1 1 2 . 1 6 . 1 2 חילוק במאונך – תזכורת פעילויות 9 – 11 משמשות תזכורת לנושא חילוק במאונך במספרים טבעיים, המשמש בסיס ללמידת חילוק במספרים עשרוניים . תחילה התלמידים כותבים את השארית, ואחר כך הם לומדים לחלק גם את השארית . הוראת החילוק מתבססת על ידיעת העקרונות של המבנה העשרוני ועל הידיעה שאפשר להמיר כל מספר בערכים קטנים יותר . למשל, 2 . 3 הם 3 יחידות ו- 2 עשיריות או 32 עשיריות . כך לדוגמה, אם רוצים לחלק את 2 . 3 ב- 8 , אפשר להמיר את 2 . 3 ב- 32 עשיריות כדי שיהיה קל לחלק ב- 8 . התוצאה היא 4 עשיריות, כלומר 4 . 0 . 102

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר