עמוד:108

ד . חילוק מספרים עשרוניים ב פעילות 27 מתרגלים דרך זו, וחשוב לזכור לכתוב בכמה צריך לכפול את המחולק ואת המחלק . לדוגמה, ב סעיף א יש לכפול כל אחד מהם ב- 100 : ג תרגיל עזר תרגיל עזר א כופלים את המחלק ואת המחולק ב- כופלים את המחלק ואת המחולק ב- = 03 . 0 : 6 = 002 . 0 : 6 200 3,000 100 1,000 200 = 3 : 600 3,000 = 2 : 6,000 ב סעיף ג יש לכפול כל אחד מהם ב- 000 , 1 : ג תרגיל עזר תרגיל עזר א כופלים את המחלק ואת המחולק ב- כופלים את המחלק ואת המחולק ב- = 03 . 0 : 6 = 002 . 0 : 6 200 3,000 100 1,000 200 = 3 : 600 3,000 = 2 : 6,000 פעילות 28 מציגה את דרך הפתרון של חילוק מספר עשרוני במספר עשרוני, אף היא בעזרת תרגיל עזר שבו המחלק הוא מספר שלם . ב סעיף א התלמידים מתבקשים לשער לפני הצגת דרך הפתרון מה תהיה בערך תוצאת התרגיל ולהסביר את השערתם . ב סעיף ד שבסוף הפעילות הם נשאלים אם צדקו בהשערתם . חשוב מאוד לבקש לעיתים מהתלמידים לשער את התוצאות לפני שהם פותרים את התרגילים כדי לעודד תשובות הגיוניות ובקרה על הפתרונות . סעיף ג מדגיש את העובדה שיש לכפול את המחולק ואת המחלק באותו המספר כדי לקבל תרגיל עזר שקול, ולכן רק לתרגיל = 15 : 330 יש אותה התוצאה כמו לתרגיל הנתון ( 22 ) . ב פעילות 31 אפשר לבקש מהתלמידים לנסות לפתור בלי לחשב עד הסוף ולהסביר את תשובותיהם . דוגמה להסבר ב סעיף ד : א 25 : 325 5 . 2 : 5 . 32 ד 1 : 25 1 . 0 : 25 . 0 ב 1 : 3 . 247 1 . 0 : 73 . 24 ה 5 : 1,253 5 : 3 . 125 בתרגיל הימני המחולק גדול פי 100 מהמחולק בתרגיל השמאלי, ואילו המחלק גדול פי 10 ג 75 : 7,275 75 . 0 : 75 . 72 ו 12 : 4 . 14,414 12 . 0 : 144 . 144 מהמחלק בתרגיל השמאלי, ולכן תוצאות התרגילים שונות . 108

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר