עמוד:123

א . בעיות דו-שלביות ובעיות רב-שלביות ב סעיפים א – ג שאלת הביניים נתונה, ובשאר הסעיפים על התלמידים לנסח אותה בעצמם . החל מ פעילות 2 דרך הפתרון אינה מוצגת בשלבים, ועל התלמידים לכתוב תשובה סופית . בסוף כל בעיה יש להם מקום לחישובים . ב פעילות 2 רק בשני הסעיפים הראשונים יש הכוונה לשאלות הביניים . שימו לב לכך שב סעיפים ב ו- ו יש גם מספר עשרוני ושבר בנתונים, וב סעיף ז יש גם עיסוק באחוזים . הינה הפתרונות של כל הסעיפים : א . בכל אחד מהימים ב' – ו' הן הלכו 12 ק"מ . ב . ב- 4 הימים הראשונים של הטיול הן שתו 16 בקבוקים . ג . כן, הן שתו די מים . אילו שתו בכל ימי הטיול 3 ליטר ביום כל אחת, הן היו שותות יחד 84 ליטר בסך הכול ( 84 = 14 × 3 × 2 ) , ונתון שהן שתו 90 ליטר, כלומר יותר מהכמות המומלצת . ד . הן צרכו בשבועיים 16 קופסאות תירס . ה . הן צרכו בשבועיים 7 אריזות קרקרים . ו . הן אכלו יחד בשבועיים 7 כיכרות לחם . ז . ההפסקות במסלול נמשכו שעתיים . ב סעיף ח יש לשים לב לכך שברשימת המצרכים יש לכתוב מספרים שלמים, מעוגלים למעלה : ח לפני שיצאו, הכינה אמא רשימת מצרכים לכל אחת מהן לשבוע . הינה חלק מהרשימה . היעזרו בנתונים שבסעיפים הקודמים והשלימו . קופסאות תירס של 125 גרם אריזות קרקרים כיכרות לחם מקמח מלא 6 קופסאות טונה 4 קופסאות אפונה וגזר 8 מלפפונים 3 עגבניות 100 גרם אגוזים 1 חבילת גרנולה רשימת מצרכים 4 2 2 123

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר