עמוד:126

א . בעיות דו-שלביות ובעיות רב-שלביות ב פעילות 7 דרך פתרון אפשרית היא לחשב תחילה את מספר המורות והמזכירות בבית הספר על ידי החסרת שתי המלוות בהסעה ( 18 = 2 - 20 ) . אחר כך צריך גם לשים לב לנתון שלפיו שליש מספרי התהילים שהוזמנו עבור המורות הם בכריכת עור חומה ולהסיק מכך שמספר המורות מתחלק ב- 3 . הינה פתרון אפשרי של הפעילות : מספר ספרי התהילים בכריכת עור חומה מספר המזכירותמספר המורות שהוזמנו עבור המורות אפשרות א אפשרות ב אפשרות ג 99 126 153 7 . המנהלת החליטה להזמין השנה ספרי תהילים גם לשאר המורות המלמדות בכיתה ו, למזכירות בית הספר ולשתי המלוות בהסעה . בסך הכול הוזמנו 20 ספרי תהילים נוספים . שליש מספרי התהילים שהוזמנו עבור המורות הם בכריכת עור חומה . מה יכול להיות מספר ספרי התהילים בכריכת עור חומה שהוזמנו עבור המורות ? הציעו שלוש אפשרויות . 3 4 5 יוצא מן הכלל עמוד 190 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 151 - 164 ) את פעילות 8 אפשר לפתור בדרכים שונות . לדוגמה, בסעיף א אפשר להסיק מהנתונים 1 5 שהתלמידות מספקות בנוגע לכריכות שהן רוצות ש- 6 ספרי התהילים בכריכה ורודה הם ) ( ) מסך כל הספרים, ולפיכך יש 30 ספרים ( = # 30 6 5 ) . אם כך, יש 29 1 35 15 5 ( = + - 1 תלמידות בכיתה ו 2 . 126

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר