עמוד:129

ב . בעיות כוללות ב פעילות 2 נתונים האורכים של 5 צעדים של אהרון . ב סעיף א על התלמידים לחשב את האורך . 35 32 34 36 33 5 + + + + 34 הממוצע של הצעדים שלו בעזרת האורכים הנתונים באיור : = מתקבל אורך צעד ממוצע של 34 ס"מ . ב סעיף ב על התלמידים לחשב את המרחק שהלך אהרון בקירוב ב- 200 , 1 צעדים בעזרת אורך הצעד הממוצע שחישבו בסעיף א : = # 800 40 200 1 ,34 , . מתקבל מרחק של 800 , 40 ס"מ, וכדי להמיר את המרחק מסנטימטרים למטרים יש לחלק את המספר ב- 100 , כלומר המרחק שהלך אהרון הוא 408 מטר בקירוב ( = 408100 800 40 : , ) . ב פעילות 3 על התלמידים לעשות פעולה הפוכה מזו שעשו עד עכשיו – מתוך הנתונים של מספר הצעדים ושל המרחק עליהם למצוא את אורך הצעד של כל אחד מהילדים . יש להקפיד לעשות את החישובים באותן היחידות . לדוגמה, כדי לחשב את אורך הצעד בשעון א יש לפתור את התרגיל 60 = 500 : 100 × 300 . מתקבל שאורך הצעד בשעון א הוא 60 ס"מ, ולכן הוא שייך לישראל . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 193 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 141 - 150 ) . ב פעילות 4 ( אתגר ) נתונים מספר הצעדים והמרחק שהלכו בצלאל ויעקב בסוף יום שלישי . בעזרת נתונים אלה אפשר לחשב את אורך הצעד של כל אחד מהם וכך לענות על השאלות בסעיפי הפעילות . תלמידים מתקדמים יוכלו לענות על השאלות בכל הסעיפים בלי לחשב את אורכי הצעדים אלא בעזרת יחס . כלומר דרך נוספת לפתור את הבעיות היא לחשב את היחס בין מספר הצעדים למרחקים כך : מספר הצעדים שהלך יעקב ביום שלישי הוא פי 2 ממספר הצעדים שהלך בצלאל, והמרחק שהלך יעקב הוא פי 4 מהמרחק שהלך בצלאל, ומכך אפשר להסיק שאורך הצעד של יעקב הוא פי 2 מאורך הצעד של בצלאל . 4,000 צעדים 8,000 צעדים מרחק : 6 . 1 ק״מ מרחק : 4 . 6 ק״מ בצלאל יעקב 129

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר