עמוד:134

ב . בעיות כוללות בעיית המים של ישראל חלק זה עוסק באחוזים, ביחס, בהמרת יחידות, במספרים גדולים, במספרים עשרוניים, בהשוואה ובחישובים . בפעילות הפתיחה מוצגים נתונים מספריים הקשורים לשימוש במים בישראל ובעולם . לפני שהתלמידים מתחילים לפתור את הפעילויות המובנות, כדאי לשוחח איתם בנוגע לשימוש במים . תחילה אפשר לשאול שאלות פשוטות הנוגעות לשימושים במים שהם מכירים מחיי היום-יום ולאחר מכן לדבר על הנתונים המוצגים ולבקש תיאורים הנסמכים על חישובים, ובעיקר כאלה המעודדים אומדן . בסוף הפרק אפשר לחזור עם התלמידים לשאלה שב דיון ולענות עליה שוב בעזרת הידע החדש שצברו במהלך הלמידה . ב סעיף א של פעילות 8 על התלמידים לחשב בכמה ליטרים בממוצע אדם בישראל משתמש ביום לשימושים השונים . למשל, כדי לחשב את מספר הליטרים הממוצע שאדם בישראל צורך ולהגיע לתשובה 112 35 100 ביום לרחצה והגיינה, אפשר לפתור את התרגיל = # 56 160 ליטר . לאחר מילוי הטבלה אפשר לסכום את הכמויות בכל השימושים כדי לוודא שהסכום הוא 160 ליטרים – מספר הליטרים שאדם בישראל צורך בסך הכול בממוצע ביום . 8 . אדם בישראל משתמש בכ- 160 ליטר מים בממוצע ביום, לפי הפירוט שבדיאגרמה . חלוקת צריכת המים לאדם בישראל לפי השימוש % 20 שתייה, בישול והדחת כלים % 5 השקיה וגינון % 70 % 5 רחצה והגיינה כביסה וניקיון ב סעיף ב על התלמידים להמיר יחידות מליטרים למ"ק או להפך . למשל, אפשר להמיר את נפח הבריכה, 1 מ"ק, ל- 000 , 1 ליטרים, וכך למצוא שיש צורך בכ- 666 בקבוקים של 5 . 1 ליטר כדי למלא אותה ( . 666 5 1 000 1 . : , ) . 112 70 134

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר