עמוד:160

יוצא מן הכלל עמוד 137 : באיור של כיסאות הילדים בחנות "המון כיסאות" אפשר לראות שתי קבוצות : קבוצת הכיסאות שיש להם משענת וקבוצת הכיסאות שיש להם ידיות . יוצא יוצא ממ ה ה ככ לללל האם כתבתם את הצבעים של כל הכיסאות בתרשים ושום אזור לא נותר ריק ? בב דד יקהיקה תרשים 1 כיסאות שיש ל ה ם י ד י ו ת כיסאותשיש להם מ ש ענ ת תרשים 2 כיסאות שיש ל ה ם י ד י ו ת כיסאותשיש להם מ ש ענ ת איזה מהתרשימים האלה מייצג את הקשר בין הכיסאות שיש להם משענת לכיסאות שיש להם ידיות ? כתבו את הצבע של כל כיסא באזור המתאים בתרשים זה . אם יש כיסא שאינו מתאים לשום קבוצה, סמנו אותו X-ב . בחנות "המון כיסאות" יש 6 דגמים של כיסאות ילדים . סגול לבן אדום חוםירוק כתום בקבוצת הכיסאות שיש להם משענת יש ארבעה כיסאות : אדום , כתום , לבן וירוק . בקבוצת הכיסאות שיש להם ידיות יש ארבעה כיסאות : אדום , כתום , חום וסגול . אפשר לראות שיש שני כסאות משותפים לשתי הקבוצות : האדום והכתום . לפיכך לא מדובר במצב של שתי קבוצות זרות, ולכן התרשים המתאים הוא תרשים 1 . 160

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר