עמוד:18

ב . שברים על ישר המספרים לאחר פעילות הפתיחה התלמידים יכולים לעבוד ב פעילויות 12 – 14 באופן עצמאי, אך כדאי לדון בתשובותיהם . אם מוותרים על פעילות הפתיחה, חשוב במיוחד לקיים את הדיונים ש בפעילויות 12 ו- 13 ולוודא בעזרתם שהתלמידים מבינים כיצד אורך קטע היחידה משפיע על מיקום השברים על הישר . בסוף פעילות 13 ובסוף פעילות 14 התלמידים נדרשים לתכנן בעצמם ישר מספרים כך שיהיה אפשר לסמן עליו ( על קווי המשבצות ) שברים מסוימים . לשם כך עליהם לבחור אורך לקטע היחידה, כך שיהיה אפשר לחלק אותו למספר קטעים המתאים 1 1 , כדאי 3 ו- 7 למכנה של השברים . למשל ב פעילות 14 , כדי לסמן על הישר את המספרים 7 לבחור בקטע יחידה שמספר המשבצות לאורכו הוא 7 , 14 או 21 . 0 18

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר